به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این مقام روس در مورد موافقت احتمالی آمریکا با حمله بیشتر کی یف به خاک روسیه با موشک های آمریکایی گفت: هشدارهای کارشناسان نظامی و سیاسی آمریکایی در مورد ناتوانی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در دستیابی به اهداف خود حتی با استفاده از سیستم های دوربرد، به سادگی نادیده گرفته می شوند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد دولت واشنگتن وضعیت میدان نبرد که در آن هر روز نیروهای روس شهرک های بیشتری را در دونباس آزاد می کنند، کاملاً درک می کند. با این حال، سیاستمداران از مرگ افراد در هر دو طرف بسیار خوشحال هستند. آنها آشکارا به دنبال حفظ سیستم قدیمی روابط بین الملل هند که در آن آمریکا تسلط داشت.

سفیر روسیه تاکید کرد: واضح است که حملات تروریستی با صدها پهپاد به زیرساخت های غیرنظامی در حومه مسکو گسترش خواهد یافت. کی یف وظیفه تشدید حملات علیه مردم عادی روسیه، شهرها و روستاهای ما را بر عهده دارد. هیچکس حتی در بالاترین سطح در کاخ سفید سعی نمی کند این امر را پنهان کند و کمک های اطلاعاتی از آمریکا به کی فی همچنان جریان دارد.

به گزارش ایرنا، پیش از این جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی امکان رفع محدودیت اوکراین برای استفاده از سلاح‌های دوربرد علیه روسیه است.

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی هنگام خروج از کاخ سفید در جمع خبرنگاران افزود که واشنگتن در حال بررسی امکان رفع محدودیت های اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد غربی علیه روسیه است.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت های استفاده از سلاح های دوربرد توسط اوکراین را رفع خواهید کرد؟ گفت: در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم.

ژنرال پاتریک (پت) رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تداوم ادعاهای واشنگتن مبنی بر ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین، ادعا کرد که روسیه موشک‌های بالستیک ایرانی تحویل گرفته اما تاکنون از آن استفاده نکرده است.

اوکراین روز چهارشنبه از آمریکا و انگلیس خواست تا «هر گونه محدودیت» بر استفاده از سلاح‌های این کشور علیه روسیه را لغو کنند.

در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» را هدف حمله گسترده قرار دادند، نیروهای روس حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کنند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کند.

از سوی دیگر، همزمان با پیشروی مداوم روسیه در منطقه «دونباس»، گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارتش این کشور در حال نزدیک شدن به منطقه مهم «پوکروفسک» هستند که نقش بسیاری در ارسال تدارکات برای نیروهای اوکراینی دارد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ که پوتین آن را «عملیات ویژه» خواند، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

source

توسط ecokhabari.ir