به گزارش آوای اقتصاد; بر اساس گزارش جدید نشریه ویژوال کاپیتالیست، بیش از ۴۵ هزار شرکت تولیدی در آمریکا طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲ تعطیل شده‌اند. این در حالی است که آمریکا تا سال ۲۰۱۰ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان شناخته می‌شد، اما در سال ۲۰۲۲ با اختلافی بیش از ۲.۴ تریلیون دلار از چین عقب ماند.

عواملی مانند آزادسازی تجارت، به ویژه توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی و پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱، نقش چشمگیری در تغییر پایگاه صنعتی آمریکا در طول دهه‌های اخیر داشته‌اند.

نمودار زیر کاهش تعداد شرکت‌های تولیدی آمریکا را در ۲۰ سال گذشته، بر اساس داده‌های اداره آمار آمریکا و بر اساس بخش‌های مختلف، به تصویر می‌کشد. به طور کلی، طی این مدت تعداد شرکت‌های تولیدی آمریکا ۱۴ درصد کاهش یافته است، و بخش‌هایی مانند پوشاک و نساجی با کاهشی بیش از ۵۰ درصد مواجه شده‌اند.

در میانه این تعطیلی‌های گسترده، میزان اشتغال در بخش تولید تا ژانویه ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون نفر کاهش یافته است، در حالی که در سال ۱۹۷۹ این تعداد به اوج ۱۹.۵ میلیون نفر رسیده بود. امروزه، مشاغل تولیدی تنها حدود ۱۰ درصد از نیروی کار بخش خصوصی آمریکا را تشکیل می‌دهند.

source

توسط ecokhabari.ir