به گزارش آوای اقتصاد; در تیرماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» به ۱۴۹۲.۵ رسید که نسبت به ماه مشابه سال گذشته با افزایش ۳۲.۹ درصدی (تورم نقطه به نقطه) همراه بوده است. همچنین، شاخص دوازده‌ماهه منتهی به تیرماه نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۳۶.۰ درصدی (تورم سالانه) را نشان می‌دهد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در تیرماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ۳۲.۹ درصد رسید که در مقایسه با ۳۶.۴ درصد ماه قبل، کاهش ۳.۵ واحد درصدی داشته است. در این ماه، بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۶۸.۶ درصد متعلق به گروه «پرورش بز و بزغاله سنتی» و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۳.۵ درصد به گروه «غلات» اختصاص دارد.

کاهش تورم سالانه

در تیرماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» در دوازده‌ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۳۶.۰ درصد رسید که نسبت به ۳۶.۲ درصد ماه قبل، کاهش ۰.۲ واحد درصدی را نشان می‌دهد. در این ماه، بیشترین تورم سالانه مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره سنتی» با ۱۱۰.۸ درصد و کمترین تورم سالانه متعلق به گروه «زراعت» با ۱۱.۰ درصد است. همچنین، گروه «غلات» با تورم منفی ۰.۲ درصد مواجه بوده است.

source

توسط ecokhabari.ir