به گزارش اکوایران، ایران خودرو در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد که ثبتنامکنندگان طرح فروش محصولات این شرکت باید مجددا به سایت فروش ایران خودرو مراجعه و روش فروش خودروی موردنظر خود را انتخاب کنند.
در این اطلاعیه آمده است که افرادی که پیش از این در طرح فروش ایران خودرو ثبتنام کردهاند، با مراجعه به سایت ikcosales.ir و انتخاب گزینه «جزئیات سفارش» شیوه تحویل خود را انتخاب کنند. ایران خودرو برای این طرح فروش، دو شیوه فروش فوقالعاده و پیشفروش درنظر گرفته است.
این شرکت خودروسازی اعلام کرد که موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ است. در روش فروش فوقالعاده تحویل خودرو ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو و در روش پیشفروش از چهار الی شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارد صورت میگیرد.
این نخستین باری است که یک شرکت خودروساز پس از برگزاری طرح فروش اعلام میکند که روش فروش محصولات خود به چه شکل است و ثبتنامکنندگان آن باید روش تحویل خودروی خود را پس از ثبتنام انتخاب کنند.
چه خودروهایی عرضه شدند؟
اما چه خودروهایی در طرح فروش ایران خودرو عرضه شدند؟
ایران خودرو در این طرح فروش محصولاتی همچون، تارا اتوماتیک، تارا دستی، پژو ۲۰۷ با موتور TU5، پژو ۲۰۷ با موتور TU3، سورن پلاس، رانا پلاس، هایما S5، هایما S7، هایما X7 و ریرا را عرضه کرد.
این شرکت همچنین دو خودروی برقی لونا GRE و فاو بستیون NAT را نیز عرضه کرد که البته متقاضیان جا مانده این خودرو حتی بدون وکالتی کردن حسابهایشان میتوانستند تا دوم شهریورماه برای خرید اقدام کنند.
شانس کم عادیها
آخرین آمار نشان میدهد که در طرح فروش ایران خودرو حدود دو میلیون و ۱۸۵ هزار نفر ثبتنام کردند. در حالی که ایران خودرو پیش از این اعلام کرده بود که تنها ۱۱۵ هزار خودرو قرار است در این طرح فروش عرضه شوند.
نکته قابل توجه آن است که حتی همان ۱۱۵ هزار خودرو هم قرار نیست به متقاضیان عادی اختصاص یابد. در واقع عملا ۷۰ درصد از خودروها نصیب متقاضیان طرح مادران و فرسودهها میشود و شانس مشتریان عادی برای برنده شدن، محدود به ۳۰ درصد باقیمانده یعنی کمتر از ۳۶ هزار دستگاه است. به این ترتیب تقاضای خودرو ۲۰ برابر عرضه برآورد میشود.
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
لینک کوتاه : https://eghtesadafarin.com/?p=481370
source