به گزارش آوای اقتصاد; قیمت طلا روز جمعه به دلیل کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، یک درصد افزایش یافت. انتظار می‌رود که نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر کاهش یابد که این موضوع نیز از قیمت طلا حمایت کرده است.

امروز قیمت هر اونس طلا با ۰.۹۶ درصد افزایش به ۲۳۸۷ دلار و ۱۹ سنت رسید. همچنین، قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با ۱.۱۷ درصد افزایش به ۲۴۲۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد که فشار تورمی در حال کاهش است و این موضوع احتمال دو بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی را افزایش داده است.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو روز جمعه به شواهد بیشتری از موفقیت خود در مبارزه با تورم دست یافتند و احتمالاً در اجلاس هفته آینده درباره کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر بحث خواهند کرد.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیرسودده می‌شود و تقاضا برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

اداره مطالعات اقتصادی وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در ماه گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافته، در حالی که در ماه مه بدون تغییر بوده است. پس از اعلام این خبر، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته اخیر کاهش یافت.

همچنین، تقاضای فیزیکی برای طلا در هند، به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ جهان، به دلیل کاهش عوارض واردات طلا و نقره در اوایل هفته گذشته افزایش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۸ دلار و دو سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۹۴۰ دلار و ۳۰ سنت معامله می‌شود.

source

توسط ecokhabari.ir