مهر: سرویس مطبوعاتی وزارت حمل‌ونقل قزاقستان گزارش کرد روسیه قزاقستان ایران و ترکمنستان نقشه راه توسعه همزمان پتانسیل مسیر شرقی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب (INSTC) طی سال‌های ۲۰۲۴- ۲۰۲۵ را امضا کردند.

در این گزارش آمده است اجرای این سند امکان افزایش توان عملیاتی کریدور را به ۱۵ میلیون تن در سال تا سال ۲۰۲۷ و به ۲۰ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ می‌رساند.

وزیر حمل‌ونقل قزاقستان اظهار کرده این کشور قصد دارد به مشارکت فعال خود در توسعه شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب ادامه دهد که بالاترین پتانسیل رشد جریان محموله را تا سال ۲۰۳۰ دارد و به نظر می‌رسد امن‌ترین در کوتاه‌ترین مسیر ترانزیت به اقیانوس هند است بنابراین لازم است عملیات اجرایی نقشه راه امضا شده در زمینه توسعه همزمان پتانسیل مسیر شرقی کریدور شمال-جنوب از قلمرو قزاقستان روسیه ترکمنستان و ایران آغاز شود.

بیزنس گزارش کرد این سند در اولین مجمع تجارت و صادرات حمل‌ونقل شمال-جنوب در آکتائو قزاقستان امضا شد. در این مجمع بیش از ۴۴۰ شرکت‌کننده از ۱۲ کشور نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی و کمیسیون اقتصادی اوراسیا حضور دارند.

نوشته نقش «ایران» در توسعه مسیر شرقی کریدور شمال – جنوب اولین بار در اقتصاد کلان. پدیدار شد.

source

توسط ecokhabari.ir