مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، سعید چلندری در نشست خبری که به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات بزرگ در صنعت هوایی کشور و آرزوی مردم، اجرایی شدن فاز ۲ فرودگاه امام بود.

وی افزود: فرودگاه حضرت امام مهم‌ترین و بزرگترین فرودگاه کشور به مساحت ۱۴ هزار هکتار است که شامل سه مجموعه ترمینال سلام، ترمینال ۱ و ترمینال ۲ می‌شود.

مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی(ره) تصریح کرد:عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه اما با کنسرسیوم متشکل از قرارگاه خاتم‌الانبیا و یک شرکت چینی انجام می‌شود که پیشرفت ۴۰ درصدی نیز داشته است.

وی در ادامه آمار پرواز از این فرودگاه را تشریح کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد چهار میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶.۶ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا ۱۷ تیر ماه ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳درصدی داشته است.

چلندری عنوان کرد: تعداد پروازها از این فرودگاه در سال ۱۴۰۰، ۳۱هزار و ۴۰۰ پرواز بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۵ هزار پرواز، در سال ۱۴۰۲ به ۴۹ هزار و ۲۰۰ پرواز و تا ۱۷ تیر ماه امسال به ۱۶ هزار پرواز رسید.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود امسال پروازها،رشد ۱۷ درصدی داشته باشد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اضافه کرد: حدود هفت پروژه عمرانی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش داریم که آماده بهره‌برداری است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش  به پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرا اشاره کرد و گفت: در قالب قرارداد منعقد شده ظرفیت پارکینگ ترمینال سلام ۶۰۰۰ جای پارک خودرو افزایش یافت و امسال هزینه‌ای بابت پارکینگ فرودگاه از زائران اربعین حسینی دریافت نمی‌شود.

چلندری تصریح کرد: در دولت سیزدهم پس از ۲۰ سال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات فرودگاهی و کمک بازرسی خریداری شد. همچنین خودروهای آتش نشانی خریداری شده نیز ظرف ۳ ماه آینده وارد کشور می‌شوند و حدود ۸۵۰ میلیارد تومان پروژه مانند آشیانه و مرکز اورهال هواپیما در شهر فرودگاهی امام به همت دست‌اندرکاران در این دولت به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ادامه تصریح کرد: احداث ۵۰۰۰ واحد مسکونی در شهر فرودگاهی برای کارکنان صنعت هوانوردی کشور در دست اقدام قرار دارد. همچنین درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱ از ۹۰۰ میلیارد تومان به ۲۷۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۴۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و امسال به ۸۰۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari.ir