قیمت طلا امروز به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار آمریکا، افزایش یافت.

به گزارش آوای اقتصاد، قیمت طلای جهانی پس از نزدیک شدن به بالاترین سطح دو هفته گذشته، در جلسه قبل ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۵۷ دلار و ۵۹ سنت در هر اونس رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳۶۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

درخواست‌های دریافت مزایای بیکاری در ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یافته است، و تعداد افرادی که در فهرست بیکاری قرار می‌گیرند، در پایان ژوئن به بالاترین حد در ۲ سال و نیم افزایش یافته است، نشان دهنده سرد شدن تدریجی در بازار کار است.

با توجه به گزارش CME FedWatch Tool، بازارها با احتمال ۷۴ درصد قیمت‌گذاری شده‌اند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر خود نرخ بهره را کاهش دهد، که می‌تواند هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش دهد.

مقامات فدرال رزرو در آخرین جلسه خود اعلام کردند که اقتصاد ایالات متحده به نظر می‌رسد در حال کند شدن است، اما همچنان بر اساس صورتجلسه جلسه ۱۱ تا ۱۲ ژوئن، قبل از تعهد به کاهش نرخ بهره، رویکرد انتظار را در نظر گرفتند.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، در بیانیه‌ای اظهار کرد که سطح نرخ‌های بهره که در تأثیر آن بر اقتصاد خنثی است، احتمالاً افزایش چندانی نداشته است. معامله‌گران در حال حاضر بر روی گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده که در روز جمعه منتشر می‌شود، تمرکز دارند.

قیمت نقره به ۳۰.۴۹ دلار با ۰.۱ درصد افزایش، پلاتین به ۹۹۸.۱۱ دلار با ۰.۱ درصد افزایش و پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۲۵ دلار و ۳۶ سنت در بازار سایر فلزات ارزشمند رسید .

انتهای پیام/

source

توسط ecokhabari.ir