یادداشت اختصاصی از حمیدرضا حاجی اشرفی

فردا جمعه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ دومین مرحله از انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری برگزار می شود . این دوره با همه دوره های پیشین فرق دارد . قابل مقایسه از هیچ جهت نیست !


صفحه اقتصاد –

انباشت تجربه سیاسی – ملی در طی چهل و شش ساله گذشته تاکنون بعلاوه وجود خیل عظیم تحصیل کردگان و حضور بیش از ۷۰ درصدی نسل های X و Y و Z در صحنه و افزایش سطح آگاهی مردم در شهرها و روستاها به برکت وجود گوشی های هوشمند و سواد بالای ایرانیان و تجربه های پیشین از نحوه قول دادنهای انتخاباتی و عملکرد دولت های منتسب به افکار اصلاح طلب ، پایداری ، تدبیر ، اصولگرایان در ذهن شهروندان ایرانی همه و همه ،انتخاب رییس دولت مرحله چهاردهم را حساس و تصمیمی قابل تعبیر به مثابه [ تصمیم بزنگاه تاریخی ] نموده است .

مردمان پاک و نجیب ایران زمین در جمعه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ در یک تصمیم جمعی و ملی می خواهند روش مدیریت سیاسی – اقتصادی ایران در پیچیده ترین مرحله تاریخ سیاسی جهان که دگردیسی بزرگ اکوسیستم فضای کسب و کار جهانی پس از انقلاب های صنعتی چهارم و پنجم‌ در 2008 و 2023 رخداده است، سکاندار کاربلد هدایت کشتی ایران زمین را انتخاب کنند . به برکت وجود اینترنت و گوشی های هوشمند ، همه ایرانیان با نظرات مختلف مواضع خود را اکران کرده اند. سرانجام آنانی که در انتخابات مرحله دوم شرکت می کنند ، اختیار انتخاب سکاندار چهار سال بعد را دارند. هر شهروند از دو گزینه شرکت یا شرکت نکردن در انتخابات و سپس به کدامین نفر رای بدهم مخیر به انتخاب است.

در طی سه هفته اخیر به اندازه لازم روشنفکران ، مسئولین دولت های پیشین، تکنوکرات ها ، اقتصاددانان ، نویسندگان ، هنرمندان ، اصناف و صنعتگران ، کشاورزان ، عشایر ، جوانان ، موافقان ، مخالفان در مورد انتخابات ریاست جمهوری و طرز تفکر و روش زمامداری دو کاندیدای در صحنه ،گفتگو ، مجادله ، مباحثه کرده اند و همگان از آنچنان فرهیختگی و پختگی برخوردارند که به همدیگر احترام بگذارند .

امروزه سطح دانش و تجربیات هموطنان از آنچنان جایگاه رفیعی برخوردارست که به جرات میتوان گفت ؛ هیچ ملتی در منطقه غرب آسیا از هوش و ذکاوت و توانایی تحلیل مسائل در این سطح از توانگری برخوردار نیست ! چنین ملت با فرهنگ و تمدنی که با وجود اختلاف نظرات و تفاوت دیدگاه ها با متین ترین و صلح جویانه ترین رفتارها در تصمیم سازی ها مشارکت و در این دوره با خردو اراده جمعی سکاندار و ملوانانش در هدایت کشتی ایران را انتخاب ،می دانند از فردای پیروزی فرد منتخب ، او می ماند و وجدان خودش و عهد و پیمانی که با هموطنان در روزهای پرشور انتخاباتی بسته و قول هایی که داده تا با اتخاذ رویکردهای مناسب مدیریتی، اعضا هیئت دولت و مدیران سازمانهای اجرایی را از بین با سواد ترین ، با تجربه ترین ، کارآمدترین و پاکدسترین هموطنان انتخاب کند که توانایی یاری او را در حرکت اصولی و منطقی هدایت و راهبری کشتی متمدن وطن داشته باشند.

از روز شنبه ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳ ، شخص منتخب  ریاست دولت چهاردهم ،خود می داند و وجدان او و ماندگاری بر تعهد پاسخ گویی به اعتماد هموطنانش که قوانین بالادستی و برنامه های توسعه که سال ها کارشناسان و پژوهشگران شاخص هموطن او مطالعه و تصویب کرده اند را بطور منطقی اجرا کند تا معضلات کشور به تدریج و اصولی حل شوند. اگر هم خود وی و یا مشاوران با دانش و تجربه ای که انتخاب می کند به بخشی از برنامه ایراد دارند و موافق اجرا نیستند و یا هر تصمیمی که بطور مستقیم بر اقتصاد خانوار و بنگاه ها و ملی تاثیر دارد را پیش از تصمیم به اجرا بطور شفاف با مردم در میان گذارد و مثل روز انتخاب ۱۵ تیرماه به مردمی که او را راهی خیابان پاستور کردند مشورت کند و آنها را واقعا ذینفع اصلی و نهایی هر تصمیم دولت بداند .رییس دولت هم می داند همچون دیگر هموطنان یک شناسنامه و یک حق رای دارد.

او و کابینه او منتخب مردم و نهایتا امانتدار و خدمتگزار وطن هستند ‌. رفتارها و تصمیمات منطقی آنها برای هموطنانشان رفاه ، آرامش و موفقیت بهمراه دارد و بر عکس اشتباهات نتایج منفی. از رییس جمهور آینده انتظارست که به نیازهای جوانان عزیز که سرمایه های اصلی و آینده ساز ایران هستند و به دنیای دیجیتالی که آنان باید برای توسعه پایدار و متوازن ایران هر لحظه با آن عجین شوند اهمیت دهد.

به فیلترینگ خاتمه و اینترنت پرسرعت و ارزان در اختیار جوانان برای مطالعه قرار دهد تا از تکنولوژی دیجیتالی در حال فراگیر شدن در جهان عقب نمانیم. از رییس جمهور انتظارست از کسانی دعوت به همکاری کند که تفرعن و حس خود بزرگ بینی و فخر فروشی و من برترم نسبت به سایرین نداشته باشند . ایران امروز در بزنگاه توسعه به خادمان بی ادعا و آدمهای با دانش خاکی مرام نیاز دارد…

 





آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ارسال به دیگران :

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

source

توسط ecokhabari