موسس پلتفرم پیام‌رسان و شبکه اجتماعی تلگرام فاش کرده است کل این شرکت فقط توسط ۳۰ مهندس و بدون دپارتمان منابع انسانی کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، پاول دوروف، موسس تلگرام، به تاکر کارلسون، روزنامه نگار راستگرا گفته است تنها مدیر محصول در شرکت است و تنها حدود ۳۰ مهندس را استخدام کرده است.

کارشناسان امنیتی می‌گویند آنچه دوروف درباره کارآمدی فوق العاده مباهات می‌کرد، یک زنگ خطر برای کاربران است.

متیو گرین، کارشناس رمزنگاری دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید تعداد وسیعی از اهداف آسیب پذیر و سرورها بدون رمزنگاری سر به سر، در امارات عربی متحده واقع شده‌اند.

منظور گرین این بود که چت‌های تلگرام برخلاف سیگنال یا واتس‌اپ به صورت پیش فرض، رمزنگاری سر به سر نیستند. کاربر تلگرام باید چت محرمانه را آغاز کند تا مکالماتش به رمزنگاری سر به سر، سوئیچ کند و برای تلگرام یا سایرین، غیرقابل خواندن شود.

همچنین، بسیاری از افراد با توجه به اینکه این شرکت از الگوریتم رمزگذاری اختصاصی خود که توسط برادر دوروف ساخته شده است استفاده می‌کند، سال‌ها نسبت به کیفیت رمزگذاری تلگرام به دیده تردید می‌نگریستند.

اوا گالپرین، مدیر امنیت سایبری در بنیاد الکترونیکی مرزی (الکترونیک فرونتیر فوندیشن) و یک متخصص با سابقه در امنیت کاربران در معرض خطر، به وب سایت فناوری تِک کرانچ گفت: مهم است که به یاد داشته باشید که تلگرام برخلاف سیگنال، بیش از یک برنامه پیام‌رسانی است. آنچه تلگرام را متفاوت می‌کند، این است که تلگرام فقط یک برنامه پیام‌رسانی نیست، بلکه یک پلتفرم شبکه اجتماعی است و  به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی، با حجم عظیمی از داده‌های کاربر سر و کار دارد. در واقع، روی محتوای همه نوع ارتباطاتی نشسته است که پیام‌های رمزنگاری شده نیستند. داشتن ۳۰ مهندس به معنای آن است که هیچ کس برای رسیدگی به درخواست‌های قانونی وجود ندارد، هیچ زیرساختی برای مقابله با سوءاستفاده و مسائل نظارت بر محتوا وجود ندارد. گالپرین ادامه داد: و من حتی استدلال می‌کنم که کیفیت این ۳۰ مهندس عالی نیست. همچنین، اگر من یک عامل تهدید بودم، این موضوع را دلگرم کننده می‌دیدم. به عبارت دیگر، بعید به نظر می‌رسد کارکنان اندک تلگرام در مبارزه با هکرها، به ویژه هکرهای تحت حمایت دولتی، بسیار موثر باشند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، سخنگوی تلگرام تائید کرد که این شرکت ۳۰ طراح برای کار روی اپلیکیشن‌ها و زیرساخت‌ها دارند اما مدعی شد  ۳۰ نفر دیگر در تیم اصلی شرکت حضور دارند.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari