پایه میکروفون
میکروفون پویا Samson Q9U یک مدل پادکست خوب است که هم اتصال USB و هم XLR را ارائه می دهد.
قفل‌های SamsonCovid رونق زیادی به صنعت پادکست داده است. بسیاری از ما در این 15 ماه گذشته در خانه گیر کرده ایم و برای سرگرمی، اخبار و اطلاعات خود به پادکست ها روی آورده ایم. در این مدت، بسیاری از مردم پادکست خود را برای صحبت در مورد علاقه یا سرگرمی خود یا صرفاً برای ارتباط با مشتریان و ذینفعان در زمانی که کسب و کارها نمی توانستند طبق معمول باز شوند، راه اندازی کردند.
این همه تقاضا برای پادکست، بازار تجهیزات پادکست را نیز تقویت کرده است. در حدود یک سال گذشته، میکروفون‌ها و لوازم جانبی پادکست مقرون‌به‌صرفه و با کیفیتی را به بازار عرضه کرده‌ایم. من اخیرا میکروفون پادکست داینامیک عالی Shure MV7 را بررسی کردم و به فروش فوق العاده خوبی ادامه دادم.
در این ماه من به رقیب اصلی MV7 نگاه می کنم، میکروفون هیبریدی جدید Samson Q9U که به لطف گنجاندن کانکتورهای USB و XLR برای مصارف خانگی و حرفه ای طراحی شده است. Samson Q9U قرار بود اوایل سال گذشته عرضه شود، اما عرضه آن به تعویق افتاد و میکروفون با کمبود مواجه شد. با این حال، من موفق شدم Q9U را در دست بگیرم تا بفهمم آیا این میکروفون است که می تواند M7V Shure را شکست دهد.
با انتخاب رابط های XLR یا USB، میکروفون پویا سامسون Q9U به 48 ولت … [+] برق فانتوم نیاز ندارد.
SamsonThe Q9U از آلیاژ روی با جلوپنجره آلومینیومی ساخته شده است و دارای همان براکت نصب رکابی است که در Shure MV7 استفاده شده است، بنابراین می توان آن را به سمت بالا روی میز میز نصب کرد یا با استفاده از نخ 27 میلی متری آن را از بوم میکروفون آویزان کرد. این یک توده فلزی سنگین است که تقریباً یک کیلوگرم وزن دارد و دارای روکش مشکی مات است که آن را شبیه یک میکروفون جدی می کند. کیفیت ساخت بی عیب و نقص است و براکت نصب محکم این حس را به Q9U می دهد که می تواند در یک استودیو شلوغ مقاومت کند.
اطلاعات بیشتر برای شما ژنرال بولیوی پس از نقض کاخ ریاست جمهوری در تلاش برای کودتا دستگیر شد – در اینجا آنچه باید بدانید آمده است که فضانوردانISS پس از شکست فضاپیمای روسی در مدار زمین پناه می گیرند. Q9U شکل استوانه‌ای دارد و با شیشه جلوی فوم بزرگ عرضه می‌شود که باعث می‌شود برای استفاده در پادکست‌های ویدیویی به عنوان یک پایه عالی به نظر برسد. مانند Shure MV7، Q9U یک طراحی پویا با سیم پیچ هاموکینگ است که آن را در برابر تداخل سایر تجهیزات الکتریکی مقاوم تر می کند. Q9U با الگوی پیکاپ قطبی کاردیویید خود به گونه ای طراحی شده است که به طور مستقیم مورد توجه قرار گیرد.
میکروفون‌های پویا برای افرادی که پادکست‌ها را در اتاقی با آکوستیک یا استودیو مناسب ضبط نمی‌کنند عالی هستند. آن‌ها همه صدایی را در اتاق نمی‌گیرند، به‌ویژه صداهایی که از کنار یا پشت میکروفون می‌آیند. مزیت دیگر میکروفن پویا این است که آنها برای کارکرد صحیح به منبع تغذیه فانتوم 48 ولتی نیاز ندارند.
در پایه Samson Q9U دو سوئیچ برای Mid و Low Cut برای شکل دادن به صدا وجود دارد.
SamsonSamson Q9U را می توان با استفاده از کابل XLR به یک میز میکس معمولی یا رابط صوتی USB متصل کرد یا می توان آن را با استفاده از کابل USB ارائه شده به رایانه وصل کرد. XLR روش ترجیحی حرفه ای ها برای اتصال میکروفون به دستگاه ضبط است، به خصوص زمانی که از چندین میکروفون برای ضبط دو یا چند مهمان در یک پادکست استفاده می شود. پادکسترها یا نوازندگانی که در خانه ضبط می کنند لزوماً نمی خواهند از تنظیمات XLR استفاده کنند. هنگامی که از طریق USB متصل می شود، Q9U به عنوان یک دستگاه صوتی ورودی و خروجی معمولی در تنظیمات صوتی رایانه ظاهر می شود.
در پشت Q9U، یک جک استریو 3.5 میلی‌متری برای اتصال یک جفت هدفون برای نظارت بر آنچه میکروفون در حال برداشتن است، وجود دارد. جک هدفون همچنین صدای کامپیوتری را که برای ضبط استفاده می شود، پخش می کند. این برای انجام مصاحبه های دو طرفه از طریق اینترنت و قرار دادن چندین آهنگ با گوش دادن به آهنگ های ضبط شده و پخش همراه با آنها ایده آل است.
از آنجایی که Q9U دارای یک اتصال XLR است، می‌تواند با تنظیمات ضبط حرفه‌ای با رابط صوتی یا میز میکس کار کند. MV7 Shure نیز همان انتخاب هیبریدی از رابط‌های XLR و USB را ارائه می‌کند، اگرچه کنترل‌های MV7 برای USB پیشرفته‌تر هستند. به عنوان مثال، MV7 شامل یک کنترل صدا برای خروجی هدفون به اضافه یک کنترل برای ترکیب پخش بین میکروفون و صدای کامپیوتر است. سامسون Q9U فاقد کنترل صدا و بدون کنترل ترکیبی است. من کمی تعجب کردم که سامسون این دو ویژگی مهم را نادیده گرفت زیرا بسیاری از میکروفون های USB شامل آنها می شوند و واقعاً مفید هستند.
سامسون Q9U با وزن تقریباً 1 کیلوگرمی به یک بوم قوی نیاز دارد.
میکروفون Samson همچنین دارای یک دکمه فیزیکی بی صدا بر روی بدنه خود است که برای زمانی مفید است که تا به حال پخش زنده داشته اید و ناگهان متوجه سرفه های گزگز یا عطسه های ناخواسته شده اید. من به تعداد زیادی میکروفون USB بدون دکمه بی صدا برخورد کرده ام، اما توصیه می کنم میکروفونی تهیه کنید که دارای یکی باشد.
Q9U را می توان با استفاده از اتصال XLR به یک رابط صوتی یا یک میز میکس وصل کرد. اگر تصمیم گرفتید این مسیر را طی کنید، فراموش نکنید که سوئیچ فانتوم پاور روی رابط را خاموش کنید، زیرا می‌تواند روی صدای Q9U تأثیر بگذارد، زیرا متوجه صدای خش‌خش حباب‌هایی شدم که وقتی برق فانتوم را خاموش کردم وجود نداشت. اگر به فکر استفاده از Q9U با میز میکس یا رابطی هستید که فقط دارای یک سوئیچ جهانی فانتوم پاور است، این نکته ای است که باید در نظر بگیرید.
در پشت Q9U، دو سوئیچ EQ وجود دارد. اولین مورد، تقویت میانی است که دامنه صدایی را که توسط میکروفون دریافت می‌شود، افزایش می‌دهد. سوئیچ دوم یک فیلتر کم برش است که فرکانس های پایین را تا 3 دسی بل در 200 هرتز کاهش می دهد. اگر صدایی که از میکروفون می‌آید فاقد شفافیت است یا صدایی کمی بیس دارد، این فیلتر کم‌کات می‌تواند آن را برطرف کند. میکروفون Shure MV7 از نرم‌افزار برای انجام همان شکل‌دهی صدا استفاده می‌کند، اما Q9U با داشتن سوئیچ‌های EQ فیزیکی از میکروفون کلاسیک Shure SM7B تقلید می‌کند. من نرم افزار ShurePlus MOTIV مورد استفاده توسط MV7 را دوست دارم زیرا می تواند بیش از یک نمایه صوتی را برای ضبط در فضاهای مختلف صوتی ذخیره کند.
Samson Q9U با نصب شیشه جلوی فوم بزرگ خود حتی چشمگیرتر به نظر می رسد.
SamsonI Q9U را به رابط صوتی مقرون به صرفه Behringer U-PHORIA UMC-204HD من وصل کرد و متوجه شد که این یک میکروفون بسیار سخت برای رانندگی است. من مجبور شدم گین را زیاد کنم و خروجی هدفون را تقویت کنم تا صدایی را که با میکروفون معمولی خود به آن عادت دارم دریافت کنم. با روشن شدن هدفون می‌توانستم صدای کف میکروفون را بشنوم که در پس‌زمینه صدای او را کمی ایجاد می‌کرد.
این میکروفون همچنین دارای یک دکمه فیزیکی بی صدا بر روی بدنه خود است که در صورتی مفید است که تا به حال برنامه پخش زنده داشته باشید و ناگهان متوجه شوید که دچار سرفه گزگز یا عطسه ناخواسته شده اید. من به تعداد زیادی میکروفون USB بدون دکمه بی‌صدا برخورد کرده‌ام، اما توصیه می‌کنم میکروفونی تهیه کنید که دارای یکی باشد.
من آنقدر متقاعد نیستم که Q9U به همان اندازه که حساس ترین میکروفون نیست برای ابزارهای ضبط مناسب است. فقدان حساسیت زمانی که از Q9U برای ضبط پادکست ها یا شرکت در پخش زنده استفاده می شود به نفع Q9U است. طراحی پویا به این معنی است که میکروفون به اندازه یک میکروفون خازنی معمولی، قسمت زیادی از صدای اتاق را دریافت نمی کند. اگر در یک اتاق بزرگ ضبط می کنید، میکروفونی مانند Q9U یک راه عالی برای حذف نویز خالی و اکو اتاق های بزرگ با آکوستیک مشکل ساز است.
حکم: کیفیت ساخت و طراحی میکروفون سامسون Q9U را دوست داشتم. این یک عملکرد خوب و به اندازه کافی سخت است که در برابر مجازات ناشی از استفاده روزانه مقاومت کند. در مقایسه با Shure MV7، در حالت USB چندان پیچیده نیست. با این حال، کمی مقرون به صرفه تر از MV7 است و این می تواند برای هر کسی که پادکست را شروع می کند مهم باشد. فقدان کنترل صدا در خروجی مانیتورینگ و عدم وجود حالت ترکیبی به این معنی است که Q9U هنگام استفاده در حالت USB به Shure MV7 از دست می‌دهد.
به عنوان یک میکروفون XLR، Q9U از نقاط قوت بیشتری برخوردار است، اگرچه من صدای کف را کمی بیشتر حس کردم که به این معنی بود که خوراک به اندازه میکروفون‌های گران‌تر تمیز نیست. گنجاندن سوئیچ های Mid Boost و Low-Cut یک لمس خوب و اشاره به Shure SM7B کلاسیک است که توسط افرادی مانند Joe Rogan استفاده می شود. من Samson Q9U را با احتیاط تأیید می کنم زیرا فکر می کنم این میکروفون می توانست با کمی تفکر بیشتر در مورد نحوه اجرای عملکرد USB کمی بهتر باشد. با این حال، این یک میکروفون پویا است که هم همه کاره و هم ناهموار است. برای اینکه ببینید آیا با صدای شما مناسب است یا خیر ارزش یک استماع را دارد زیرا میکروفون های مختلف می توانند صداها را کاملاً متفاوت دریافت کنند.
قیمت: 199.99 پوند / 209.95 دلار / 199.99 یورو
اطلاعات بیشتر:
مشخصات فنی:

* نوع عنصر: پویا با کویل Humbucking
* پاسخ فرکانس: 50 هرتز تا 20 کیلوهرتز
* الگوی قطبی: کاردیوئید (یک جهته)
امپدانس: 250Ω
* حداکثر حساسیت: XLR -57 dBV/Pa (1 کیلوهرتز)
* حداکثر حساسیت: USB -16 dBFS/Pa (0 دسی بل افزایش، 1 کیلوهرتز)
* خود نویز (USB): +23 dBSPL(A) (حداکثر افزایش)
* حداکثر SPL: > 140 dBSPL
* عمق بیت/نرخ نمونه: 24 بیت/تا 96 کیلوهرتز
* برق مورد نیاز: گذرگاه USB/170 میلی آمپر
* خروجی آنالوگ: XLR مرد
* خروجی دیجیتال: USB-C
* خروجی هدفون: 3.5 میلی متر
* امپدانس: 16Ω
* قدرت هدفون: 38 مگاوات @ 32Ω
* کنترل های خروجی: دکمه بی صدا، سوئیچ کم برش، سوئیچ میانی
* ساخت و ساز / توری: آلیاژ روی / فولاد
* لوازم جانبی: کابل USB-C به USB-C 2 متری، کابل USB-C به USB-A، شیشه جلو فوم
* ابعاد: 3.12 اینچ قطر 7.02 اینچ (قطر 79.5mm x 178.5mm)
* وزن: 2.13 پوند (.97 کیلوگرم)
من را در لینکدین دنبال کنید. Mark SparrowFollowingI صدای مصرف کننده، گجت ها، مک های اپل و عکاسی دیجیتال را پوشش می دهد. من عاشق فناوری سرگرم کننده، خلاق و سازنده هستم. من جالب ترین و خلاقانه ترین ابزارها را شکار می کنم تا بدانید چه چیزی ارزش خرید دارد.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط ecokhabari