رئیس سازمان شیلات ایران در بیان روند تحولی شیلات و شاخص‌های اختصاصی این سازمان در دولت سیزدهم گفت: میزان تولید آبزیان در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۲۶۸ هزار تن بود که با رشد ۱۱ درصدی و افزایش ۱۴۰ هزار تنی به ۱۴۰۸ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید.

 سید حسین حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ میزان تولید آبزیان از طریق صید و صیادی معادل ۷۱۵ هزار تن بود که این رقم با رشد ۷.۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ به ۷۷۱ هزار تن رسید.

وی در ادامه از رشد ۱۵ درصدی آبزی پروری در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ میزان تولیدات شیلاتی از طریق آبزی پروری ۵۵۳ هزار تن بود که با رشد ۱۵ درصدی به ۶۳۷ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید.

حسینی در ادامه درباره میزان اشتغال زیر بخش شیلات در دولت سیزدهم یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ میزان اشتغال در حوزه شیلات ۲۳۷ هزار نفر بود که این تعداد در سال ۱۴۰۲ با ۲۴ هزار نفر افزایش در تعداد شاغلان به ۲۶۱ هزار نفر رسید که این رقم نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

رشد ۷۳ درصدی سطح زیر کشت میگو 

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از رشد ۷۳ درصدی سطح زیر کشت میگو در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ سطح زیر کشت میگو ۱۵ هزار هکتار بود که با رشد ۷۳ درصدی و افزایش ۱۱ هزار هکتاری در سال ۱۴۰۲ به ۲۶ هزار هکتار رسید.

حسینی میزان تولید میگو در سال ۱۳۹۹ را معادل ۴۸ هزار تن برشمرد و ادامه داد: با وجود مدیریت در بیماری نوظهور، این آبزی با رشد ۴ درصدی در سال  ۱۴۰۲ تولیدی معادل۵۰ هزار تن داشت.

 افزایش ۱۶۷ درصدی تعداد قفس‌های دریایی 

رئیس سازمان شیلات ایران درباره تعداد قفس‌های دریایی گفت: در حالی که در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۳۳ قفس در دریاها وجود داشت این تعداد با افزایش ۱۶۷ درصدی در سال ۱۴۰۲ به ۳۵۶ قفس رسید که نشان از افزایش ۲۲۳ درصدی قفس های دریایی دارد.

 حسینی ادامه داد: تولید ماهی در قفس‌های دریایی در سال ۱۳۹۹ معادل  ۲۶۰۰ تن بود این در حالیست که با افزایش ۱۴۳ درصدی ۶۳۱۸ تن آبزی تولید شد.

وی از رشد ۸۱ درصدی تخم چشم زده اصلاح نژاد شده در دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد تخم چشم زده اصلاح نژاد شده ۲۰۲ میلیون قطعه بود که این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۳۶۷ میلیون قطعه یعنی ۱۶۵ میلیون قطعه افزایش رسید.

 حسینی درباره تولید جلبک در کشور گفت: در حالی که در سال ۱۳۹۹ تنها ۴۰ تن جلبک در کشور تولید شده بود، با رشد ۸۲۰ درصدی یعنی ۳۲۸ تن افزایش، تولید جلبک تر به وزن ۳۶۸ تن رسید.

 وی درباره تولید ماهیان زینتی در دولت سیزدهم گفت: این گونه از ماهیان با رشد ۳۷ درصدی مواجه بود به طوری که در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۷۶ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید شد و با ۱۰۳ میلیون قطعه افزایش، این تعداد در سال ۱۴۰۲ به  ۳۷۹ میلیون قطعه رسید.

رشد ۱۶۰۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان

رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش ۵۰ شرکت دانش بنیان در طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در سال‌های ابتدایی این دولت، حدود سه شرکت دانش بنیان در حوزه شیلات و آبزی پروری وجود داشت این در حالیست که در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۶۰۰ درصدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۵۳ شرکت رسید.

 حسینی از افزایش ۱۹۹ درصدی اعتبارات تملکی ملی و استانی خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ نیم همت اعتبار تملک ملی و استانی وجود داشت در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۲ به یک و نیم همت افزایش یافت.

وی از افزایش ۴۵۵ درصدی تسهیلات بانکی اختصاص یافته به طرح‌های آبزی پروری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در حالی که تسهیلات بانکی در سال ۱۳۹۹ معادل ۰.۹ همت بود این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۵ همت افزایش یافت.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari