سئو سایت

شاتر استاک

بازاریابان دیجیتال اغلب در معرض تغییرات و نوآوری های دائمی عرصه دیجیتال هستند. سرعت می تواند وحشیانه و اغلب بی امان باشد. اگر تاریخچه کسب و کار اخیر چیز دیگری است، تنها راه پیشرفت در یک محیط دائما در حال تغییر، تکامل و انطباق است.
سال 2016 سالی بود که روندهای دیجیتال به طراحی مجدد چشم انداز بازاریابی ادامه دادند. پیشروی سلطه موبایل به نقطه ای رسیده است که قرار است ترافیک دسکتاپ را تحت الشعاع قرار دهد. پلتفرم‌ها از اسنپ چت تا پینترست همچنان به رشد و جذب کاربران ادامه می‌دهند و پخش زنده ویدیو در مقیاس جهانی به طور فزاینده‌ای قابل اجرا است. این پیشرفت‌های اخیر بینش‌های ارزشمندی در مورد آنچه مصرف‌کنندگان و مشتریان دیجیتال انتظار دارند ارائه کرده‌اند.
پس از کار با تعدادی از کسب و کارهای کوچک و متوسط، ما در طول سال ها بر موج تغییرات سوار شده ایم – پیش بینی چالش های جدید و باز کردن فرصت های جدید. سازگاری یا از دست دادن: برای ما; این گفته دائماً درست است. با در نظر گرفتن این موضوع، ما همیشه یک چشم به افق داریم تا ببینیم چه چیزی در پیش است.
با حرکت به سه ماهه سوم سال 2017، فهرستی از روندهایی را گردآوری کرده‌ایم که بازاریابی دیجیتال را به آنچه امروز هست تبدیل می‌کند – و اینکه چگونه بازاریابان دیجیتال می‌توانند از این پیشرفت‌های جدید استفاده کنند:
موبایل در حال شکل دادن به مصرف گرایی مدرن است
در چهار سال گذشته، هر سال، هر بازاریاب دیجیتال گفته است: «سال موبایل است» و این جمله هر سال که می‌گذرد صادق‌تر می‌شود. یک نظرسنجی از مرکز تحقیقات پیو نشان داد که در سال 2016، 77 درصد از آمریکایی ها صاحب یک گوشی هوشمند بودند، در مقایسه با 35 درصد در سال 2011. امسال، ما شاهد ظهور گوشی هوشمند به عنوان با ارزش ترین شریک خرید مصرف کننده خواهیم بود.
جستجوی یک محصول، بررسی نظرات محصول، ارائه توصیه‌های محصول، جستجوی فروشگاه آنلاینی که محصول را می‌فروشد، حتی خرید مستقیم – همه این اقدامات اکنون می‌توانند در تلفن هوشمند، یا از طریق مرورگر یا به طور فزاینده‌ای در برنامه‌های خاص تلفن همراه انجام شوند. این دستگاه ها به عنوان بخشی از فرهنگ متصل ما در الگوهای خرید روزانه ما بیشتر جا افتاده اند.
بررسی داده‌های گوگل نشان می‌دهد که جستجوهای مربوط به خرید از طریق تلفن همراه در سال‌های 2015 و 2016 120 درصد افزایش یافته است و 82 درصد خریداران برای اقلامی که می‌خواهند در فروشگاه بخرند، با تلفن‌های خود مشورت می‌کنند. کاملا منطقی است که برندها و بازاریابان تلاش هماهنگ خود را برای دستیابی به مشتریان در دستگاه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنند انجام می‌دهند و در کنار آنها هستند.
پخش زنده ویدیو همچنان جذابیت خود را افزایش می دهد
هنگامی که Meerkat، یکی از اولین برنامه های پخش زنده، در سال 2015 منتشر شد، به عنوان یک تازگی در نظر گرفته شد. یک سال یا بیشتر بعد، بزرگترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی روی کار آمدند: از توییتر (از طریق Periscope)، فیس‌بوک، یوتیوب و اینستاگرام.
در دنیای پر آب محتوا، پخش زنده راه خوبی برای برجسته شدن بازاریابان و برندها ارائه می دهد. برای در نظر گرفتن حجم بینندگان، پربازدیدترین ویدیوی لایو فیس بوک در سال 2016، «چوباکا مامان»، از زمانی که برای اولین بار در 20 می 2016 پخش شد، بیش از 166 میلیون بازدید به دست آورده است. مراسم تحلیف دونالد ترامپ در 20 ژانویه بزرگترین توئیتر را به خود اختصاص داد. تماشاگران پخش زنده همیشه، به اوج 377000 بیننده همزمان و بیش از 6.8 میلیون بیننده منحصر به فرد.
وقتی پخش زنده به طور کامل شروع به کار کرد، ابزار ارزشمندی برای بازاریابان در سراسر جهان خواهد بود تا تجربه مشتری را غنی کنند. بهترین کاری که ویدیوی زنده انجام می دهد این است که برندها را قادر می سازد شفافیت ایجاد کنند، تعاملی ارگانیک ایجاد کنند و به کاربران اجازه دهد در داستان سرایی برند شرکت کنند. این نوعی اتصال دیجیتالی است که قبلا هرگز ارائه نشده بود.
داده های بزرگ شخصی سازی را تقویت می کند
کلان داده ها در افزایش تجربه شخصی سازی شده مشتری موثر بوده است. نتفلیکس، آمازون و اسپاتیفای تنها برخی از بزرگترین برندهای امروزی هستند که از داده ها برای ارائه سطح بالایی از شخصی سازی کاربران استفاده می کنند. برای برندها، داده های بیشتر به معنای پیش بینی های بهتر، اهداف بهتر و در نتیجه کاربران بیشتر است.
اتوماسیون بازاریابی حضور بیشتری دارد
چیزی که در سال 2016 یک کلمه رایج بود، جای پای محکم تری پیدا می کند. اتوماسیون بازاریابی، که اکثر بازاریابان آن را برای موفقیت حیاتی می دانند، اکنون برای ساده کردن چندین جنبه از بازاریابی محتوا، از جمله بازاریابی رسانه های اجتماعی، استفاده می شود. برای بازاریابان، این ممکن است چرخه فروش کلی را کاهش دهد. همچنین راه را برای بهبودهایی مانند جذب و پرورش مشتریان بالقوه و ارتباط موثرتر با مشتریان فعلی هموار می کند.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟ بازاریابی فراگیر بازاریابی محتوا را تقویت می کند
بازاریابی محتوا راهی برای محتوای خوب (و بد) ایجاد کرده است. حجم بالای محتوای موجود، نوآوران را به سمت یافتن راه‌های بهتر و خلاقانه‌تر برای جذب مخاطبان خود و توسعه فناوری‌هایی برای غوطه‌ور کردن کاربران در تجربیات مختلف سوق داده است.
نمونه ای از این ابزار فرمت ویدیوی 360 درجه است که هم در فیس بوک و هم در یوتیوب موجود است. Star Wars: Rogue One از این ابزار برای تبلیغ خود در سال گذشته استفاده کرد و پاسخ های مثبتی از طرفداران مشتاق دریافت کرد. نمونه‌های دیگری که از واقعیت افزوده استفاده می‌کنند عبارتند از Pokemon Go و کمپین پپسی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
غذای آماده
موفق‌ترین شرکت‌ها، بزرگ یا کوچک، ثابت نمی‌مانند. آنها برای موفقیت مستمر خود و رشد کلی صنعت نوآوری می کنند، تکامل می دهند و از اکتشافات جدید استفاده می کنند. توجه به روندهای ذکر شده در بالا، اگر نه پیش بینی، و انطباق با آنها گامی ضروری برای باز کردن پتانسیل و فرصت های بازاریابی است.
شرکت‌ها بسته به چابکی‌شان با سرعت‌های متفاوتی از فرصت‌ها استفاده می‌کنند، اما نوآوری در بازاریابی دیجیتال منتظر نمی‌ماند، و جالب است که ببینیم کدام شرکت‌ها می‌توانند هم سوار شوند و هم بر تغییراتی که در راه است تأثیر بگذارند.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط ecokhabari