ایسنا/گیلان رهاسازی آب سد سفیدرود و آب‌گذاری کانال‌های آبیاری کشاورزی گیلان امروز (یکشنبه) ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور و دستور استاندار آغاز شد.

اسدالله عباسی امروز، ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور در شهر رودبار، از سد سفیدرود بازدید و بر چگونگی اجرای رهاسازی آب این سد همزمان با آغاز فصل زراعی نظارت و دستوراتی را صادر کرد.

استاندار گیلان در این بازدید در جریان آخرین وضعیت آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود قرار گرفت و بر رعایت کامل تقویم زراعی‌ توسط شالیکاران و اجرای کامل مصوبات ستاد مدیریت آب تاکید کرد.

وی در حاشیه رهاسازی آب سد سفیدرود در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: در حال حاضر حجم ذخیره آب پشت سد حدود ۷۰۲ میلیون مترمکعب است که پارسال در همین مقطع زمانی حدود ۷۲۰ میلیون متر مکعب بوده است.

عباسی افزود: سال گذشته بارش‌های خوبی داشتیم و با همکاری مردم و تعامل و هماهنگی آنها با مدیران و عمل براساس تقویم زراعی، آب کشاورزی را مدیریت کردند.

آب سد سفیدرود رهاسازی شد

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز تمهیدات لازم را فراهم و اعلام کردیم سردهنه ها و نهرها و چاه‌ها را آماده کنند؛ ضمن اینکه انتظار می‌رود کشاورزان نیز همچون پارسال نوبت‌بندی آب را رعایت و به مسئولان اعتماد و با آنها همکاری کنند و براساس تقویم زراعی کشت و کار خود را پیش ببرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه حدود ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان به طور مستقیم از سد سفیدرود مشروب می شوند، اظهار کرد: امسال نیز اهتمام بر آن است همچون پارسال با همکاری کشاورزان از منابع آبی موجود در استان استفاده بهینه کرده و آنها را به زمین‌های کشاورزی برسانیم.

وی با قدردانی از زحمات کشاورزان و دست اندرکارانی که در عرصه تولید فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: از کشاورزان حمایت می‌کنیم و بر همین اساس قیمت‌ها امسال خیلی بهتر از پارسال خواهد بود و مشکلاتی که در سال گذشته داشتند، برطرف شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: امسال با همدلی و همکاری برای تولید بیشتر محصول اهتمام داریم و امید است سال زراعی پر خیر و برکتی داشته باشیم.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari