وزیر اقتصاد درباره تفاوت بخش اول و دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، سیداحسان خاندوزی در حاشیه هشتاد و یکمین جلسه هیات مقررات و بهبود محیط کسب و کار در پاسخ به این سوال که علت اختلاف بخش اول و دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ چه بود، اظهار کرد: به دلیل آنکه در زمان ارایه بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ هنوز شعار سال اعلام نشده بود کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید وجود نداشت اما پس از نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و متعاقبا دستور رییس‌جمهور قرار شد تا مالیات بر تولید کاهش یابد. بنابراین سازمان برنامه و بودجه سه پیشنهاد درباره جایگزینی درآمدهای مالیاتی ارایه کرد و قرار است مبلغ کاهش مالیاتها بین دیگر منابع درآمدی تقسیم شود.

وی همچنین در این نشست خاطرنشان کرد: هر سال که می گذرد فعالان عرصه کسب و کار حمایتهای جدی‌تری از سوی مقام معظم رهبری و دولت دریافت می‌کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار در یک سیر بدون بازگشت قرار گرفته و از سه سال اخیر می‌توان به عنوان نقطه چرخش در فعالیتهای اقتصادی نام برد.

خاندوزی با بیان اینکه تشکل‌های اقتصادی، فعالان و بازیگران اصلی در تحول فضای کسب و کار هستند گفت: اتاق اصناف نقش راهبری را در این مسئولیت انجام می‌دهد که جای تقدیر دارد. امیدواریم پیش از پایان دولت موضوع تبدیل پروانه‌های کاغذی به شناسه یکتا و مقررات‌زدایی به سرانجام برسد؛ هدفی که سالها بیان می‌شد اما تا اجرا فاصله داشت.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari