سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، گفت: طی روزهای گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد که این قرارداد در راستای کمک به تثبیت قیمت‌ها و کنترل قیمت کالاهای اساسی است.

به گزارش ایسنا، مهدی بختیاری‌زاده پیرامون تاثیر سازمان میادین بر تثبیت میوه و تره بار در شهر تهران اظهار کرد: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در دو، سه سال اخیر کمک شایانی به تنظیم بازار محصولات مختلف در سطح شهر تهران کرده است. از جمله این محصولات گوشت، مرغ، محصولات پروتئینی،  شکر، روغن، میوه و سیفی‌جات هستند که با تفاوت قیمت معناداری نسبت به میانگین سطح شهر توسط سازمان میادین عرضه می‌شوند تا هزینه سبد مصرفی خانوار کاهش یابد.

وی افزود: در مورد میوه شب عید هم با توجه به خرید و ذخیره‌سازی که سازمان میادین انجام داد، توانستیم در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ شاهد ثبات قیمت سیب و پرتقال در سطح شهر باشیم و در میادین و بازارهای سازمان میادین؛ میوه با کیفیت با قیمت مناسب به دست شهروندان رسید.

سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه تصمیم شهردار تهران بر این است که ما نقش فعالانه‌تری را در موضوع تثبیت قیمت‌ها داشته باشیم، لذا در همین راستا در دو روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد که این قرارداد در راستای کمک به تثبیت قیمت‌ها و کنترل قیمت کالاهای اساسی است.

 وی در ادامه اظهار کرد: در این تفاهم اصل کار و هدف ما این است که شهرداری و جهاد کشاورزی هر دو با ظرفیت‌هایی که در دست دارند آنها را به هم گره زده تا بتوانیم کالاها را با قیمت مناسب و در واقع با حداقل قیمت تمام شده کالا به علاوه سودی اندک و به صورت مکفی و مستمر به دست شهروندان برسانیم تا هزینه سبد مصرفی خانوار کاهش یابد.

بر اساس گزارش سایت شهر، بختیاری زاده گفت: در این فرآیند سازمان میادین و مجموعه فروشگاه شهروند نقش موثری دارند. به طوری که ما با در اختیار داشتن ۳۰۰ بازارچه در سطح شهر تهران از این به بعد نقش موثرتر و فعال‌تری را ایفا خواهیم کرد.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari.ir