شرکت خودروسازی نیسان ۳۰ مدل جدید را تا سال ۲۰۲۷ عرضه می‌کند و حجم فروش جهانی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نیسان موتور اعلام کرد که ۳۰ مدل جدید را طی سه سال آینده عرضه خواهد کرد و هدف آن افزایش فروش جهانی خود به میزان یک میلیون دستگاه و در عین حال کاهش هزینه‌ها برای بهبود سودآوری است.

سومین خودروساز بزرگ ژاپن با اعلام به‌روزرسانی برنامه تجاری میان‌مدت خود، عنوان کرد که حاشیه سود عملیاتی بیش از ۶ درصد را تا پایان سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۷ و بازده کل سهامداران بیش از ۳۰ درصد را هدف قرار خواهد داد.

نیسان با لیف تمام باتری خود پیشگام در خودروهای الکتریکی بود اما تلاش‌های خودروهای برقی آن توسط شرکت‌هایی مانند رقیب آمریکایی تسلا و رهبر چینی بی‌وای‌دی در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، تحت‌الشعاع قرار گرفت.

نیسان انتظار دارد تا آن زمان خودروهای تمام باتری حدود یک پنجم فروش جهانی آن را تشکیل دهند و خودروهایی که با سیستم قدرت هیبریدی آن کار می‌کنند یک پنجم دیگر را به خود اختصاص دهند، در حالی که خودروهایی که فقط موتور احتراق داخلی دارند ۶۰ درصد باقی مانده را تشکیل می‌دهند. این خودروساز ژاپنی اکنون قصد دارد تا پایان دهه، ۶۰ درصد از فروش جهانی خودروهای برقی را تشکیل دهد که در مقایسه با هدف ۵۵ درصدی که در فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد، افزایش یافته است.

۱۶ مدل از ۳۰ مدل جدید، از جمله هشت خودروی باتری دار و چهار خودرو پلاگین هیبریدی خواهند شد. نیسان قصد دارد هزینه نسل بعدی خودروهای برقی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. نیسان انتظار دارد در ایالات‌متحده و کانادا، هفت مدل جدید را روانه بازار کند و ۷۸ درصد از خط تولید خودروهای سواری خود را برای برند نیسان و همچنین مدل‌های برقی و پلاگین هیبریدی را به بازار عرضه کند.

بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز همچنین قصد دارد هشت خودروی انرژی جدید را در بازار چین عرضه کند. همچنین قصد دارد تا پایان سال مالی خود تا مارس ۲۰۲۹ یک شاسی بلند الکتریکی جدید را عرضه کند که با کاهش ۵۰ درصدی زمان شارژ سریع عرضه می‌شود.

انتهای پیام

source

توسط ecokhabari.ir