تهیه نظام نامه بومی‌سازی محصولات فاوا

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: پژوهشگاه ارتباطات نظام‌نامه بومی‌سازی محصولات حوزه فاوا را تهیه کرده تا از این به بعد محصولات با این نظام‌نامه وارد چرخه بومی‌سازی شوند.

به گزارش ایسنا، میثم عابدی – معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام اظهار کرد: یکی از اولویت‌های این وزارت‌خانه، بومی‌سازی محصولات فاوا و بازارسازی برای این محصولات در داخل و خارج از کشور است. این امر مهم با هماهنگی وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش رفته و نمایندگان اصناف، انجمن‌ها و سندیکاها نیز در این قدم مهم نقش داشتند.

عابدی در ادامه با بیان اینکه اسفند ۱۴۰۰ در تعامل با بازیگران حوزه صنعت، فهرستی از اولویت‌های بومی سازی و بازارسازی در ۱۷ فصل احصاء و اعلام شد، گفت: وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری تلاش کردند تا ابزارهای تشویقی خود را به کار بگیرند. به طور مثال وزارت ارتباطات منابع تسهیلاتی و برندهای توسعه محصول خود را به آن اختصاص داده و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز منابع حمایتی و رتبه‌بندی را به شرکت‌ها اعطا کرده و وزارت صمت درباره تخصیص ارز حمایت‌های لازم را انجام داد.

ادامه دارد

source

توسط ecokhabari