مدیرعامل Larian Studios توضیح می‌دهد که چگونه کار بر روی پورت نسخه ایکس باکس سری اس عنوان نقش‌آفرینی Baldur’s Gate 3 آن را در سایر پلتفرم‌ها نیز بهبود بخشیده است.

اینکه آیا کنسول Xbox Series S و سخت‌افزار نسبتاً ضعیف‌تر آن مانع کار توسعه‌دهندگان بازی‌های این نسل می‌شود یا نه، موضوع مورد بحث بوده است و در حالی که احتمالاً در آینده این موضوع همچنان وجود خواهد داشت، اکنون یک مثال قابل توجه وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه این کنسول به یک بازی در بخش فنی در همه‌ی پلتفرم‌ها کمک کرده است.

لاریان استودیوز (Larian Studios) در حال حاضر روی پروسه‌ی عرضه‌ی بازی تحسین شده‌ی Baldur’s Gate 3 برای ایکس باکس سری ایکس/اس کار می‌کند و نسخه ایکس باکس سری اس دلیل اصلی تاخیر در عرضه این بازی در کنسول نسل نهمی مایکروسافت است. به عنوان بخشی از روند بهینه‌سازی مداوم، این نسخه منجر به بهینه‌سازی چشمگیر برای استفاده از حافظه بازی گردیده است.

Swen Vincke، مدیر خلاقیت Baldur’s Gate 3 و مدیرعامل لاریان استودیوز، اخیراً با انتشار پستی در توییتر خود تصویر چند نمودار را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد چگونه استفاده از حافظه Baldur’s Gate 3 به لطف کار استودیو روی نسخه Xbox Series S بهبود یافته است. بین ماه سپتامبر تا کنون، استفاده از RAM از ۵.۲ گیگابایت به ۴.۷ گیگابایت کاهش یافته است که تقریباً کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین استفاده از VRAM از ۳.۵ گیگابایت به ۲.۳ گیگابایت کاهش یافته که حاکی از کاهش چشمگیر ۳۴ درصدی است.

کاهش ۳۴ درصدی در استفاده از VRAM
کاهش ۱۰ درصدی استفاده از RAM

اینکه تیم سازنده چگونه این کار را انجام داده، موردی است که احتمالاً تنها زمانی متوجه خواهیم شد که بازی روی کنسول‌های ایکس باکس عرضه شود، اما با این وجود بسیار خوب است که می‌بینیم روند بهینه‌سازی بازی برای سخت‌افزار Xbox Series S به لاریان کمک کرده تا نحوه‌ی اجرای آن را روی همه سخت‌افزارها بهبود ببخشد.

بازی Baldur’s Gate 3 در حال حاضر بر روی پلی استیشن ۵ و PC در دسترس است. نسخه‌ی ایکس باکس سری ایکس/اس در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما لاریان تاکید کرده است که این بازی تا پایان سال جاری میلادی برای کنسول نسل نهمی مایکروسافت عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، شایعات جدید منتشر شده به انتشار این نسخه در تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) اشاره دارند.


منبع: Gamingbolt

source

توسط