به گزارش صنعت ماشین،

 فیات 500 تنها خودروی اروپایی وارداتی است که شرکت پارسیان موتور مانلی قصد عرضه آن را در بازار ایران دارد. هفته گذشته صحبت‌هایی مبنی بر قیمت نهایی حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این خودرو مطرح شد که باعث تعجب فراوانی گردید. حال با مشخص شدن قیمت علی‌الحساب فیات 500، با توجه به سابقه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شورای رقابت در اعلام قیمت‌های علی‌الحساب پایین‌تر، احتمالا قیمت پایه قطعی این خودرو نیز همچون سایر خودروهای وارداتی، تفاوت قابل‌توجهی با قیمت علی‌الحساب داشته باشد.

شرایط فروش فیات 500 در سامانه یکپارچه اعلام شد +جدول


بر این اساس، متقاضیان خرید فیات 500 می‌توانند از تاریخ 16 آبان ماه تا پایان روز 18 آبان ماه با مراجعه به سایت Saleauto.ir نسبت به انتخاب اولویت‌های اول خرید اقدام نمایند تا شاید این خودرو به آنها تخصیص یابد.

لازم به ذکر است، تنها ثبت‌نام در سایت هیچ‌گونه تعهدی برای خریدار و فروشنده ایجاد نمی‌کند و قیمت نهایی ممکن است با قیمت علی‌الحساب بسیار متفاوت باشد.

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به عنوان متولی جدید قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، قیمت علی‌الحساب خودرو فیات 500 را معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام کرده است. این اقدام به منظور آگاهی متقاضیان خرید از قیمت پایه تقریبی این خودرو صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعات موجود، قیمت علی‌الحساب و قیمت نهایی تخمینی خودرو فیات 500 به شرح زیر اعلام شده است:

شرایط فروش فیات 500 در سامانه یکپارچه اعلام شد +جدول


لازم به ذکر است قیمت نهایی این خودرو ممکن است با قیمت علی‌الحساب متفاوت باشد و صرفاً به عنوان یک برآورد اولیه در نظر گرفته شده است. متقاضیان خرید باید قیمت قطعی را در زمان ثبت سفارش ملاک عمل قرار دهند.

مشخصات فنی فیات 500

خودرو فیات 500 قرار است با موتور 1200 سی‌سی در ایران عرضه شود و احتمالاً در آینده شاهد ورود نسخه‌های 1.4 لیتری این خودرو نیز خواهیم بود.

پیشرانه 1.2 لیتری فیات 500 توان تولید 69 اسب بخار قدرت و 102 نیوتن متر گشتاور را داراست. این موتور به گیربکس 5 سرعته AMT مجهز شده است. مصرف سوخت ترکیبی فیات 500 برابر با 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به پیشرانه و اندازه خودرو، عددی مناسب محسوب می‌شود.

از جمله ویژگی‌های جذاب داخلی فیات 500 می‌توان به ترکیب رنگ‌های متنوع داشبورد و تریم صندلی‌ها، اهرم تعویض دنده متفاوت، صفحه نمایش 7 اینچی، سیستم سرگرمی اپل کارپلی و اندروید اتو، دوربین دنده عقب، سانروف، صفحه آمپر با طراحی نوستالژیک دایره‌ای و سرعت‌سنج دیجیتال اشاره کرد.

source

توسط