به گزارش صدای بورس،حسین خزلی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در پنل روندهای نوظهور در بازارهای مالی در نمایشگاه کیش اینوکس اظهار داشت: یک بار اینترنت همه ساختارهای جهانی را به هم ریخت و با آمدن شبکه‌های جهانی، معاملات متکی بر این شبکه ایجاد شد. بیش از ۱۰ سال روی این مورد کار شد و بورس‌ها و کارگزاری‌ها از این شبکه استفاده کردند.

وی ادامه داد: فعالان حوزه سرمایه در تلگرام گروه دارند و به همین دلیل به تدریج کارگزار ها به این سمت رفتند که از این شبکه استفاده کنند، این شبکه‌های اجتماعی روی فارکس، بازار سهام و بازار کامودیتی‌ها اثرگذار است.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با بیان اینکه دو نوع معامله وجود دارد، یک معامله تقلیدی و دو معامله انعکاس اظهارداشت: یک سری اینفلوئنسرها در کارگزاری‌ها ایجاد شده که اطلاعات را افشا می‌کنند و بقیه آنها را دنبال می‌کنند،اگر اینفلوئنسر اشتباه کند توسط افکار عمومی حذف می‌شود و اگر در بازارهای مالی این اتفاق بیفتد نظارت مردم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی فقط برای معاملات ایجاد شده است برای همین نمی‌شود بر عکس آنچه گفته شده عمل کرد.

خزلی با اشارره به اینکه گردش اطلاعات و آموزش با این شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است، گفت:وجود اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی که از این فیلترها رد شده باشند استرس سهام داران را کم می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با اشاره به اینکه بازار کم عمقی مانند بازار سرمایه که در آن حجم معاملات کم است را با صف خرید و فروش می‌توان دستکاری کرد، افزود: اگر پلتفرم‌ها و اینفلوئنسرها احراز هویت نشده باشد نظارت پیچیده می‌شود. در بازارهای خارج از نظارت مانند فارکس و رمز ارز این کار خیلی سخت‌تر می‌شود.

سعید اسلامی بیدگلی کارشناس بازار سرمایه نیز در پنل روندهای نوظهور در بازارهای مالی در نمایشگاه کیش اینوکس با بیان اینکه سیستم‌های مالی به دو بخش سنتی و نو تقسیم می‌شوند و گفت: در سیستم‌های سنتی تنظیم‌گری و در کنار آن نهادهای قانونی برای رسیدن به دعاوی حقوقی وجود دارد.

وی ادامه داد: در اقتصاد جدید از تکنولوژی، ارتباطات اجتماعی استفاده می‌شود یعنی با استفاده از جو عمومی و جامعه‌ای که فشار می‌آورد جای تنظیم‌گری را می‌گیرد.

امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه نیز در پنل روندهای نوظهور در بازارهای مالی در نمایشگاه کیش اینوکس با بیان اینکه انسان فقط با خلاقیت موضوعیت یابد گفت:هوش مصنوعی ممکن است نسل بشر را بازنشسته کند.

وی ادامه داد: فضای مالی نسبت به فضای صنعتی در بستر کامپیوتر نشسته و فضای مناسب تری دارد، فعالیت در بازار مالی قابلیت استفاده از هوش مصنوعی را دارد و کار انسانی در این بازار به دلیل فضای رگولاتور می‌تواند به حداقل برسد.

این کارشناس در ادامه نضریح کرد: در بحث معاملات اجتماعی هوش مصنوعی کاربرد بیشتری دارد و در حوزه مالی هر شخص می‌تواند دستیار داشته باشد.

اسماعیل الله گانی مدیرعامل بانک رفاه نیز در پنل روندهای نوظهور در بازارهای مالی گفت: واضح است که افراد بخواهند با ابزارهای مالی متکی بر پول، سرمایه گذاری و بازار سکه و خودرو را برای حفظ ارزش پول خود ترجیح دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر ما انتظار سرمایه گذاری خارجی را داشته باشیم باید ریسک آن را بپذیریم.

مدیرعامل بانک رفاه اظهارداشت: برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران باید روشی ایجاد کنیم تا سرمایه گذران به عرصه بیایند به همین منظور در مجموعه بانک رفاه طرحی ایجاد شده تا در سود و زیان شرکت ها شریک شویم و قطعا باید با پروژه هایی همکاری کنیم که سودده باشند. به طور یقین در شرایط تورمی، آنهایی که تسهیلات می گیرند برنده اند.

source

توسط