بدون شک بهترین دانشگاه‌ های خصوصی دندانپزشکی ترکیه از جمله برترین دانشگاه های خاورمیانه به حساب می‌آیند؛ بنابراین تحصیل در آن‌ها می‌تواند امکانات رفاهی و علمی گسترده‌ای را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته دندانپزشکی هستید تحصیل در ترکیه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. این کشور با سطح علمی بالایی که در حوزه علوم پزشکی دارد در تمامی مجامع علمی جهان شهرت پیدا کرده است. مدرک اخذ شده از دانشگاه‌های ترکیه، به‌ویژه دانشگاه‌های برتر آن، در بیشتر کشورهای دنیا اعتبار دارد و فارغ‌التحصیلان می‌توانند از این اعتبار برای مهاجرت شغلی یا تحصیلی به دیگر کشورها استفاده کنند.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه دریچه‌های پیشرفت را برای شما باز خواهد کرد. این رشته از جمله پردآمدترین رشته‌ها در اکثر کشورها به حساب می‌آید و نیاز به آن همواره وجود دارد. در صورتی که شما نیز علاقه‌مند به تحصیل در این رشته جذاب هستید این مطلب را از دست ندهید.

ویژگی بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه

دانشگاه‌های برتر در هر کشوری ویژگی‌هایی مشخص دارند؛ اما در این مطلب به ویژگی‌های خاص دانشگاه‌های ترکیه نیز اشاره خواهیم کرد. در کل دانشگاهی که از لحاظ علمی، رفاهی و پژوهشی سیاست‌های به‌روز، پویا و مترقی داشته باشد دانشگاهی خوب به حساب می‌آید.

در صورتی که به‌طور تخصصی قصد بررسی دانشگاهی را داشته باشیم که رشته دندانپزشکی را ارائه می‌کند موارد دیگری نیز اهمیت پیدا می‌کنند؛ برای مثال نزدیکی دانشگاه به بیمارستان یا کلینیک دندانپزشکی اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ زیرا دانشجویان رشته دندانپزشکی پس از چند ترم ملزم به گذراندن دوره‌های عملی هستند. از طرفی وجود امکانات آزمایشگاهی و ابزارهای به‌روز دندانپزشکی در دانشگاه نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بر اساس همین معیارها ۵ دانشگاه برتر خصوصی ارائه دهنده رشته دندانپزشکی در ترکیه را معرفی کرده‌ایم.

دانشگاه باشکنت

بدون شک می‌توان یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه را دانشگاه باشکنت به حساب آورد. این دانشگاه در چند دهه فعالیت خود عمل‌کرد علمی-پژوهشی بسیار درخشانی داشته است.

دپارتمان دندانپزشکی دانشگاه باشکنت در سال ۱۹۹۹ ایجاد شد و از آن سال تا به حال  توانسته صدها دندان‌پزشک حاذق را به جامعه پزشکی تحویل بدهد. رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می‌شود و امکان انتخاب هر دو زبان تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه باشکنت تأیید بودن این دانشگاه توسط وزارت بهداشت ایران است. بدین شکل فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توانند در ایران ادامه تحصیل داده یا به کار مشغول شوند. برای ثبت‌نام در این دانشگاه باشد در یکی از آزمون‌ها YOS یا SAT شرکت کرده باشید.

دنشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه نیز یکی دیگر از بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه به حساب می‌آید. دپارتمان دندانپزشکی این دانشگاه از آخرین متدهای آموزشی این رشته استفاده می‌کند. دانشجویان رشته دندانپزشکی یدی تپه به آخرین امکانات آزمایشگاهی و کلینیکی دسترسی دارند. برای مثال در آزمایشگاه‌های این رشته مدل‌های شبیه‌سازی شده‌ای وجود دارد تا دانشجویان اولین تجارب عملی خود را با کمک آن‌ها کسب کنند.

برای قبولی رشته دندانپزشکی در دانشگاه یدی تپه باید در یکی از آزمون‌های معتبر ورود به دانشگاه‌های ترکیه شرکت کرده باشید. از طرفی معدل دوران تحصیل پیشین نیز در اخذ پذیرش نهایی این دانشگاه تأثیر زیادی دارد؛ به شکلی که معدل زیر ۱۸ برای پذیرش دندانپزشکی در این دانشگاه تقریبا هیچ شانسی ندارد.

توجه داشته باشید که مدرک اخذ شده از دانشگاه یدی تپه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است. این دانشگاه همچنین در بسیاری از برنامه‌های تبادل دانشجو از جمله اراسموس پلاس، فارابی و مولانا مشارکت دارد که به دانشجویان اجازه می‌دهد تحصیلات خود را به کشورهای اروپایی و امریکایی گسترش دهند.

دانشگاه سلیمان دمیرل

بی شک در لیست بهترین دانشگاه‌ های خصوصی دندانپزشکی ترکیه نام سلیمان دمیرل نیز جای می‌گیرد. این دانشگاه در شهر آسپارتای ترکیه واقع شده است که در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهر زیبای آنکارا قرار دارد. دانشگاه سلیمان دمیرل دارای یکی از بزرگترین و مجهزترین دانشکده‌های دندانپزشکی ترکیه است و اساتیدی مجرب و شناخته شده در آن به آموزش دانشجویان می‌پردازند.

برای قبولی در این دانشگاه باید در یکی از آزمون‌های TR-YOS یا SAT شرکت کرده باشید. در نهایت با قبولی در این دانشگاه با مجموعه‌ای گسترده از امکانات تحصیلی مواجه می‌شوید. خوابگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری مجهز و باکیفیت، کتابخانه‌های تخصصی و  برنامه‌های تبادلی مختلف تنها بخشی از امکاناتی هستند که این دانشگاه در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد.

دانشگاه چانکایا

در صورتی که قصد تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه را دارید دانشگاه چانکایا را مد نظر داشته باشید. این دانشگاه توانسته در طول دهه‌ها فعالیت خود به یکی از برترین مراکز علمی-پژوهشی ترکیه تبدیل شود و از این طریق بسیاری از متقاضیان تحصیل در ترکیه را به خود جذب کند.

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در آزمون SAT شرکت کنید. توجه داشته باشید که به‌جز آزمون ورودی معدل دوره تحصیل پیشین نیز یکی از معیارهای اصلی پذیرش در این دانشگاه به حساب می‌آید.

دانشگاه بزمی عالم

به‌طور حتم در لیست بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه نام بزمی عالم نیز خواهد درخشید. این دانشگاه در شهر زیبای استانبول واقع شده است و در واقع محل قرارگیری آن نیز نوعی امتیاز برای دانشجویان به حساب می‌آید.

با تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه دانشجویانی بسیار حرفه‌ای، با تجربه و متعهد تربیت خواهند شد. دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه بزمی عالم می‌توانند حتی در سال اول تحصیل خود در کلینیک‌های دندانپزشکی حضور پیدا کنند و شاهد فعالیت‌های عملی دندان‌پزشکان باتجربه و حرفه‌ای باشند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه بزمی عالم باید در آزمون یوس شرکت کرده باشید.

شهریه دندانپزشکی دانشگاه های خصوصی ترکیه

دندانپزشکی از جمله محبوب‌ترین رشته‌ها در ترکیه و سراسر دنیا به حساب می‌آید. از طرفی آموزش این رشته به تخصیص هزینه نسبتا بالایی نیاز دارد؛ بنابراین طبیعی است که شهریه دندانپزشکی دانشگاه های خصوصی ترکیه به نسبت دیگر رشته‌ها بیشتر باشد.

به‌طور کلی در دانشگاه‌های ترکیه شهریه رشته دندانپزشکی پس از رشته پزشکی بیش از سایر رشته‌ها است؛ اما دقت داشته باشید که تحصیل در این رشته نوعی سرمایه‌گذاری مطمئن فردی به حساب می‌آید و تا حد زیادی آینده شما را تضمین خواهد کرد. در ادامه شهریه سالیانه دندانپزشکی دانشگاه‌های معرفی شده را آورده‌ایم.

  • شهریه دندانپزشکی دانشگاه باشکنت: ۱۸۵۰۰ دلار
  • شهریه دندانپزشکی دانشگاه یدی تپه: ۳۰۰۰۰ دلار
  • شهریه دندانپزشکی دانشگاه سلیمان دمیرل: ۹۱۲۳ دلار
  • شهریه دندانپزشکی دانشگاه چانکایا: ۲۵۰۰ دلار
  • شهریه دندانپزشکی دانشگاه بزمی عالم: ۱۷۰۰۰ دلار

جمع بندی

بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه امکانات علمی و رفاهی متعددی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. تمامی ۵ دانشگاه معرفی شده در برنامه‌های تبادل بین‌المللی مشارکت دارند و مدرک آن‌ها در اکثر نقاط جهان و در مواردی در ایران نیز اعتبار دارد.

در صورتی که به تحصیل در ترکیه فکر می‌کنید بدون شک دندانپزشکی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها باشد. با تحصیل در این رشته می‌توانید تا حد زیادی آینده شغلی خود را تضمین کنید.

متا: بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه در کل از جمله برترین دانشگاه‌های این کشور به حساب می‌آیند. تحصیل در این دانشگاه‌ها آینده شغلی‌ شما را تضمین خواهد کرد.

source

توسط