انیمه روح خوار یکی از انیمه‌های شونن است که در سال 2008 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمه سول ایتر (Soul Eater) آشنا شویم.

مخاطبان هدف مانگا یا انیمه شونن (Shounen) پسران نوجوان هستند اما در بین افراد دیگر نیز طرفدار دارند. ژانر انیمه سول ایتر اکشن، کمدی و فانتزی است. این انیمه بر اساس یک مجموعه مانگا به همین نام اثر آتسوشی اوکوبو (Atsushi Ohkubo) است و تاکویا ایگاراشی (Takuya Igarashi) کارگردانی آن را بر عهده داشته است. زمان پخش انیمه سول ایتر اولین بار در تاریخ 7 آوریل 2008 برابر با 19 فروردین 1387 از TV Tokyo بود و پخش آن در تاریخ 30 مارس 2009 برابر با 10 فروردین 1388 به پایان رسید. همچنین تعداد قسمت های انیمه سول ایتر 51 اپیزود و مدت هر قسمت آن حدود 20 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمه Soul Eater خواهیم پرداخت و بیشتر درباره داستان، شخصیت‌ها و نقدهای این انیمه صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمه روح خوار

انیمه سول ایتر


ماکا آلبارن و همکار اسلحه او سول ایتر تعداد زیادی روح جمع کرده‌اند و فقط به یک روح جادوگر نیاز دارند که سول را به داس مرگ تبدیل کنند. آن دو به دنبال جادوگر بلر هستند که معمولا آن‌ها را شکست می‌دهد. سول در یک مبارزه بلر را فریب می‌دهد که او فکر کند که سول قصد دارد ماکا را رها کند و به سلاح بلر تبدیل شود تا ماکا بتواند روح بلر را دریافت کند. متاسفانه وقتی سول آن روح را می‌خورد اتفاقی نمی‌افتد و مشخص می‌شود که بلر جادوگر نیست و یک گربه جادویی است و فقط یکی از نه روح خود را از دست داده است. به عنوان مجازات این اشتباه آن‌ها همه روح‌هایی که جمع کرده بودند از دست می‌دهند و مجبور می‌شوند که از نو شروع کنند. برای ادامه داستان می‌توانید انیمه Soul Eater را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

کاراکترهای انیمه سول ایتر

در مدرسه سلاح‌های شینیگامی افرادی تحصیل می‌کنند که همکار انسان دارند که می‌تواند به سلاح تبدیل شود. انیمه Soul Eater داستان سه تا از این افراد و سلاح‌های آن‌ها را دنبال می‌کند. ماکا آلبارن و اسلحه او سول ایتر، ستاره سیاه و اسلحه او سوباکی و Death the Kid که به کید معروف است و سلاح‌های او پاتریشا و الیزابت تامسون نام دارند. آن‌ها به مدرسه می‌روند و تکالیف خود را انجام می‌دهند و با روح‌های شیطانی مبارزه می‌کنند و مهم‌تر از همه سعی می‌کنند به سلاح‌های خود کمک کنند تا به داس مرگ تبدیل شوند. در این بخش از مقاله به معرفی شخصیت های انیمه روح خوار می‌پردازیم.

ماکا آلبارن (Maka Albarn)

انیمه Soul Eater


ماکا آلبارن یکی از قهرمان‌های اصلی انیمه Soul Eater است. او اصرار دارد که اسلحه خود، سول ایتر را به داس مرگ تبدیل کند. او به خوبی با سول در مبارزه همکاری می‌کند اما گاهی اوقات وقتی او کار احمقانه انجام می‌دهد از او ناامید می‌شود. با این حال هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا سول را از خطر دور نگه دارد.

همچنین بخوانید :

سول ایتر (Soul Eater)

معرفی انیمه Soul Eater


سول ایوانز (Soul Evans) که به اسم سول ایتر شناخته می‌شود، همکار ماکا آلبارن و یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی این انیمه است. او شخصیتی آرام و بی‌تفاوت دارد اما اغلب در شرایطی قرار می‌گیرد که خجالت‌زده می‌شود. او گاهی در مورد موضوع‌های بدون اهمیت با ماکا دعوا می‌کند اما به او بسیار وفادار است.

همچنین بخوانید :

ستاره سیاه (Black Star)

بررسی انیمه سول ایتر


ستاره سیاه یک قاتل نینجا است و به عنوان یک قاتل بسیار مغرور به نظر می‌رسد و ترجیح می‌دهد به جای اینکه مخفیانه به مبارزه برود بیشتر از هر کسی جلب توجه کند. همکار اسلحه او سوباکی نام دارد.

همچنین بخوانید :

سوباکی ناکاتسوکاسا (Tsubaki Nakatsukasa)

داستان انیمه روح خوار


سوباکی ناکاتسوکاسا همکار ستاره سیاه است و به عنوان یک سلاح سایه طبقه‌بندی می‌شود که قدرت تبدیل شدن به انواع سلاح‌های نینجا را دارد. او ملایم، ساکت و دوستانه است و وقتی که دوستانش با هم دعوا می‌کنند تاثیر آرامش‌بخشی را در بین آن‌ها ایجاد می‌کند. او همچنین بسیار صبور است که به او اجازه می‌دهد تا با غرور همیشگی ستاره سیاه و تلاش‌های او برای مرکز توجه قرار گرفتن کنار بیاید و همکاری خوبی با او در مبارزه داشته باشد.

همچنین بخوانید :

دث د کید (Death the Kid)

کاراکترهای انیمه سول ایتر


با اینکه کید پسر یک شینیگامی است اما چون آغاز او از کودکی بوده است رشد کرده است و شخصیت خودش را دارد و همچنین به عنوان یک شینیگامی قدرت زیادی دارد و تا اندازه‌ای شکست‌ناپذیر است. او ترس از نبودن تقارن دارد و به همین دلیل خواهران تامسون سلاح‌های همکار او هستند که به اسلحه‌های مشابه یکدیگر تبدیل می‌شوند اما وقتی یکی از آن‌ها حضور نداشته باشد نمی‌تواند با استفاده از یکی از آن‌ها مبارزه کند.

همچنین بخوانید :

لیز و پتی تامسون (Liz and Patty Thompson)

شخصیت های انیمه روح خوار


الیزابت (Elizabeth) و خواهر کوچکترش پاتریشا (Patricia) که با نام‌های لیز و پتی شناخته می‌شوند سلاح‌های همکار کید هستند. لیز دارای شخصیتی بدبین اما بالغ و باهوش است که همیشه نگرش کمال‌گرایانه کید را اذیت‌کننده می‌داند و همچنین به شدت از ارواح می‌ترسد. پتی بسیار کودکانه رفتار می‌کند اما می‌تواند در هر شرایطی ویژگی شاد و خندان بودن خود را حفظ کند.

همچنین بخوانید :

امتیازات انیمه روح خوار و نقدهای آن

حال که با داستان و کاراکترهای این انیمه آشنا شدیم، در این بخش به نقد انیمه روح خوار و بررسی نمرات آن در دو سایت معروف می‌پردازیم. این انیمه در هر دو سایت آی‌ام‌دی‌بی و مای انیمه لیست نمره 7.8 از 10 را کسب کرده است.

بعضی از مخاطبان انیمه سول ایتر که نمرات بالا به آن داده‌اند بیان کرده‌اند که این انیمه ترکیب بسیار خوبی از اکشن و داستان دارد و توانسته است پیوسته بودن را حفظ کند. بعضی از بینندگان که از این انیمه خوششان نیامده است بیان کرده‌اند که تقریبا نیمه دوم انیمه Soul Eater از یک انیمه اکشن و سرگرم‌کننده به یک انیمه جدی و ملودرام تبدیل می‌شود و این تغییر لحن باعث می‌شود نتوانند مانند قسمت‌های قبلی این انیمه با علاقه به تماشای ادامه آن بپردازند. می‌توانید به سایت My Anime List مراجعه کنید و نقدهای بیشتری در مورد انیمه Soul Eater مطالعه کنید.

همچنین بخوانید :

کلام آخر 

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی انیمه سول ایتر پرداختیم و درباره داستان، کاراکترها و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمه Soul Eater را تماشا کنید و اگر از انیمه‌های اکشن و فانتزی خوشتان می‌آید و می‌خواهید با داستان و کاراکترهای دیگر این انیمه آشنا شوید، دانلود انیمه Soul Eater را شروع کنید.

همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد انیمه روح خوار و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر انیمه جدیدی تماشا کرده‌اید که دیدن آن را به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنید می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

همچنین بخوانید :

source

توسط