شینگل
برخورد شهاب سنگی با سقفی در شهر المشورن آلمان.
Daniel Bockwoldt/dpa پس از گزارش صداهای انفجار، یک دهانه انفجاری احتمالی و تماس با آتش نشانان، یک صاحب خانه در شهر المشورن آلمان متوجه شد که سنگی از سقف او کوبیده شده است.
پس از انتشار اولین گزارش‌ها در یک روزنامه محلی، کارشناسان مرکز هوافضای آلمان (DLR) تأیید کردند که این سنگ ۷ سانتی‌متری بزرگ و ۲۲۵ گرمی سنگین، در واقع یک شهاب‌سنگ از فضا است.
آخرین سقوط شهاب سنگ در آلمان در آوریل 2002 رخ داد و به “شهاب سنگ نویشوانشتاین” معروف است. قطعاتی از شهاب سنگی تیره رنگ در مزارع بقایای سنگ آهک آلپ باواریا در جنوب قلعه نویشوانشتاین پیدا شد.
موارد مستند برخورد شهاب سنگ ها به ساختمان ها و حتی زخمی شدن افراد بسیار نادر است.
در 30 نوامبر 1954، خانم هیولت هاجز از Sylacauga در آلاباما با سنگی از فضا برخورد کرد و هنگامی که او روی مبل خود چرت می زد، از پشت بام برخورد کرد. این تنها مورد مستند برخورد و مجروح شدن یک فرد توسط شهاب سنگ است.
در 9 اکتبر 1992، یک شهاب سنگ سنگین 13 کیلوگرمی در راهروی Knapp Residence، Peekskill، نیویورک فرود آمد و شورولت مالیبو 1980 خانواده را نابود کرد.
اطلاعات بیشتر از بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتی ForMFORBES ADVISORByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor قطعه‌ای از شهاب‌سنگ نواتو در اکتبر 2012 پس از خواندن داستانی در مورد یک گلوله آتشین درخشان و رونق صوتی در آسمان کالیفرنیای شمالی یافت شد. او به یاد آورد که در شب شهاب صدایی را در پشت بام خود شنید و به بیرون رفت و پس از مشاهده یک گودال برخوردی در یکی از زوناهای سقف، یک سنگ 62 گرمی پیدا کرد.
در 15 فوریه 2013، یک شهاب سنگ در آسمان شهر چلجابینسک روسیه منفجر شد. انفجار هوایی ناشی از آن خسارات گسترده ای بر جای گذاشت و بیش از 1200 نفر را مجروح کرد. قطعاتی از این شهاب سنگ بعداً از ته دریاچه ای در نزدیکی شهر کشف شد.
قطعه بازیابی شده از شهاب سنگ چلجابینسک.
D.Bressan داستان های کشته شدن مردم بر اثر سقوط سنگ از آسمان به دوران کتاب مقدس بازمی گردد، اما تا به امروز هیچ مورد تایید شده ای شناخته نشده است.
بر اساس نامه‌ای که مربوط به اوت 1888 است و به دولت مرکزی امپراتوری عثمانی ارسال شده است، انبوهی از شهاب‌سنگ‌ها به بالای تپه‌ای در استان سلیمانیه در عراق کنونی برخورد کردند و یک نفر را کشتند و دیگری را مجروح کردند. با این حال، در این گزارش همچنین اشاره شده است که نمونه‌ای از شهاب سنگ جمع‌آوری شده است، اما تاکنون هیچ ماده‌ای از شهاب‌سنگ فرضی پیدا نشده است و صحت کل ماجرا را مورد تردید قرار داده است.
ظاهراً در 28 ژوئن 1911، یک قطعه شهاب سنگ که از آسمان نزدیک روستایی خارج از قاهره، مصر سقوط کرد، جان یک سگ را گرفت و آن را – اگر درست باشد – تنها تلفات سنگ فضایی مدرن شناخته شده است.
دیوید برسان من یک زمین شناس آزاد هستم که بیشتر در کوه های آلپ شرقی کار می کند. من در سال 2007 با پروژه ای فارغ التحصیل شدم که در آن مطالعه می کردم چگونه منجمد دائمی، یعنی خاک یخ زده، به تغییرات قابل مشاهده تر اخیر محیط آلپ واکنش نشان می دهد. بنابراین، با مطالعه نقشه‌ها، عکس‌ها و گزارش‌های قدیمی، به تاریخ زمین‌شناسی علاقه‌مند شدم و اینکه چگونه زمین‌شناسان اولیه متوجه نحوه کار زمین شدند و در اوقات فراغت خود درباره آن وبلاگ می‌نویسند. من که در یکی از مناطق کلاسیک تحقیقات زمین‌شناسی اولیه زندگی می‌کنم، سفرهای میدانی را با نقشه‌های تاریخی، شکل‌ها و تحقیقات انجام شده در آنجا ترکیب می‌کنم. اما زمین‌شناسی چیزی فراتر از یک علم تاریخی یا محلی است، زیرا نیروهای زمین‌شناسی تاریخ را در سراسر جهان شکل داده و هنوز هم بر آن تأثیر می‌گذارند.»

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط