کلاس حضوری یوس
اگر یک مهاجر ایالات متحده از نظر کاربرد آنها خوب نباشد، چه کاری می تواند انجام دهد. کانادا ممکن است … [+] یک راه حل پشتیبان ارائه دهد – یک طرح B.
getty «از طریق آمار، در ژانویه 2020 حدود 75000 پرونده ویزای مهاجرت در مرکز ملی ویزا آماده مصاحبه بود. سیزده ماه بعد، در فوریه 2021، 473000 نفر وجود داشت – تقریباً شش تا هفت برابر بیشتر. این عکس فوری به شما ایده می‌دهد که از زمان شروع همه‌گیری چقدر طولانی‌تر شده است. توجه به این نکته نیز ضروری است که این عدد شامل کل آن صف نمی شود. این شامل مواردی که قبلاً در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها بوده‌اند و هنوز مصاحبه نشده‌اند یا متقاضیان هنوز مدارک لازم را قبل از مصاحبه جمع‌آوری می‌کنند، و همچنین، البته، دادخواست‌هایی که در انتظار تأیید USCIS هستند، نمی‌شود.» این ارزیابی وزارت خارجه ایالات متحده در یک جلسه توجیهی در اول مارس 2021 بود.
همه افراد حاضر در این فهرست عقب مانده آماده نیستند تا به طور نامحدود منتظر رسیدگی به درخواست مهاجرت خود از ایالات متحده باشند. برای آن دسته از مهاجرانی که نمی توانند یا نمی خواهند بیشتر صبر کنند، یکی از انتخاب های بهتری که دارند این است که به کانادا مهاجرت کنند. این امر به ویژه از آنجایی که کانادا قصد دارد سالانه بیش از 400000 مهاجر را برای سه سال آینده وارد کند. در حالی که کانادا برای انواع مختلف مهاجران باز است، متقاضیان کسب و کار همیشه اولویت اصلی بوده اند، اگرچه هنوز باید شرایط رقابتی را برآورده کنند. بیایید سه مورد از بهترین برنامه های مهاجرت تجاری کانادا را در نظر بگیریم که می تواند برای مهاجران آمریکایی که به دنبال گزینه های دیگر هستند جذاب باشد. اینها می توانند به عنوان یک اقدام موقت برای حفظ وضعیت در کانادا در حالی که برای مثال در انتظار تاریخ اولویت ایالات متحده هستند، یا به عنوان یک گزینه جایگزین دائمی بالقوه برای زندگی در ایالات متحده استفاده شوند.
برنامه استارت آپ کانادا در حال حاضر برای کارآفرینان مهاجر بسیار محبوب است.
getty1. برنامه ویزای استارت‌آپ برنامه ویزای استارت‌آپ به کارآفرینان مهاجر واجد شرایط اجازه می‌دهد تا وضعیت اقامت دائم در کانادا را دریافت کنند. کارآفرینان نوآور می توانند با سازمان های تعیین شده کانادایی مانند گروه های سرمایه گذار فرشته، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر یا مراکز رشد کسب و کار ارتباط برقرار کنند و با کمک آنها کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنند.
چهار شرط اصلی واجد شرایط بودن وجود دارد:

* یک پروژه تجاری واجد شرایط داشته باشید
* نامه پشتیبانی را از یک سازمان تعیین شده دریافت کنید.
* الزامات زبان (معیار زبان کانادایی سطح 5 در هر چهار زمینه انگلیسی یا فرانسوی در آزمون های زبان) را برآورده کنید.
* بودجه کافی برای اقامت در کانادا در دسترس داشته باشید. مبلغ بستگی به تعداد افراد در برنامه دارد و هر سال به روز می شود.
* قصد زندگی در هر استانی از کانادا به جز کبک را دارید.
بیشتر برای شما جوایز جوایز خانه فروشندگان خانه 1.8 میلیارد دلار در پرونده توطئه ملکی گسترده 10 ثروتمندترین افراد جهان (نوامبر 2023) اوریون بازمی گردد و مشتری می درخشد با طلوع “بیور ماه”: آسمان شب نوامبر جدا از دریافت نامه حمایتی برای طراحی سازمان، متقاضی راه اندازی باید:

* حداقل 10 درصد از حق رای در شرکت را در اختیار داشته باشید.
* حداکثر پنج متقاضی را در یک برنامه درگیر کنید. و
* متقاضی یا متقاضیان به همراه سازمان تعیین شده باید بیش از 50 درصد از کل سهام رای را در اختیار داشته باشند.
وضعیت اقامت دائم به متقاضیانی اعطا می شود که:

* استارت آپ از داخل کانادا تشکیل شده و به طور فعال اداره می شود.
* عملیات تجاری اساسی که در کانادا انجام می شود.
اساساً نامه پشتیبانی از سازمان تعیین شده، راه را برای اقامت دائم در کانادا باز می کند. زمان پردازش 12 تا 16 ماه است.
2. برنامه خوداشتغالی فدرال کلاس خوداشتغالی برای متقاضیانی طراحی شده است که دارای تجربه خوداشتغالی مرتبط هستند و می توانند سهم قابل توجهی در زندگی فرهنگی، هنری یا ورزشی کانادا داشته باشند. متقاضیان موفق اقامت دائم می گیرند.
هر کاندیدا بر اساس پنج معیار انتخاب که امتیاز می دهد، درجه بندی می شود. حداقل امتیاز مورد نیاز 35 امتیاز و حداکثر 100 امتیاز است. این معیارها شامل تحصیلات، تجربه، سن، مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی و سازگاری به دلیل کار در کانادا یا اقوام نزدیک در این کشور است که مقیم دائم یا شهروند هستند. مشارکت‌های فرهنگی یا هنری عبارتند از: نویسندگان و نویسندگان، هنرمندان خلاق و نمایشی، موسیقی‌دانان، نقاشان، مجسمه‌سازان و سایر هنرمندان تجسمی، پشتیبانی فنی و سایر مشاغل در زمینه فیلم‌های سینمایی، طراحان خلاق و صنعتگران. Employment and Social Development Canada (ESDC) فهرست کاملی از فعالیت های واجد شرایط برای افراد خوداشتغال را منتشر کرده است.
تجربه مرتبط چیست؟ برای اینکه تجربه مرتبط تلقی شود، متقاضی باید شرکت خود را در رویدادهای فرهنگی یا ورزشی در یک ظرفیت حرفه‌ای در سطح جهانی ثابت کند یا در فعالیت‌های فرهنگی یا دو و میدانی در خارج از کشور خوداشتغال شده باشد. متقاضیان باید نشان دهند که تجربه آنها در پنج سال اخیر قبل از درخواست آنها اتفاق افتاده است. هر چه متقاضی سال‌های سابقه کار مرتبط بیشتر باشد، امتیاز بیشتری به چنین فردی تعلق می‌گیرد.
زمان رسیدگی به اقامت دائم حدود 34 ماه است.
3. انتقال درون شرکتی مدیرانی که از خارج از کشور به کانادا منتقل می شوند به عنوان انتقال گیرندگان بین شرکتی می توانند … [+] خود را در کشور مستقر کرده و وضعیت اقامت دائم دریافت کنند.
ویزای gettyWork این ویزای کاری برای مهاجرانی است که برای کار در شرکتی با والدین، شرکت های تابعه، شعبه یا وابسته در خارج از کشور به کانادا فرستاده می شوند. از آنجایی که کانادا عضو انواع قراردادهای تجاری است، این ویزا برای مهاجران از کشورهای مختلف خارج از کشور کار خواهد کرد. کارگرانی که به‌عنوان انتقال‌دهندگان درون شرکتی برای انجام موقت خدمات، چه در سمت مدیریت یا اجرایی، یا دانش تخصصی برای یک شرکت کانادایی وابسته به این شرکت می‌آیند، واجد شرایط ویزای کار موقت، مشابه ویزای L-1 ایالات متحده خواهند بود.
برای واجد شرایط بودن، کارمند باید حداقل یک سال از دوره سه ساله آخر را به صورت تمام وقت در خارج از کشور به کار گرفته باشد. توجه داشته باشید که کانادا برای تایید کارمند نیاز به نشان دادن مزیت قابل توجهی برای کشور دارد، اما ایجاد این امر لزوماً چندان دشوار نیست. همچنین، توجه داشته باشید که متقاضی باید در زمان درخواست در حال حاضر شاغل باشد و کارفرمای کانادایی باید برای دریافت تاییدیه، هزینه انطباق کارفرما را پرداخت کند. کارفرما برخلاف سایر برنامه های کاربردی مبتنی بر کار کانادایی ملزم به ارزیابی تأثیر بازار کار نیست و سطح غرامت خاصی تجویز نشده است، اگرچه درآمد باید برای جلوگیری از تبدیل شدن مهاجر به یک هزینه عمومی کافی باشد.
مشخصات فرآیند
برای آن دسته از متقاضیانی که از کشورهای معاف از ویزا مانند ایالات متحده یا اتحادیه اروپا به کانادا می آیند، مجوز کار را می توان در بدو ورود تنها با ارائه مدارک خود در بندر ورودی دریافت کرد. برای سایر متقاضیان، ویزای کار باید از کنسولگری کانادا اخذ شود. مدت مجوز کار بستگی به مبنایی دارد که متقاضی برای مثال سه سال برای شروع تحت CUSME درخواست می کند. ویزای کار موقت به موجب برنامه کلاس تجربه کانادا (CEC) می تواند به اقامت دائم کانادا منجر شود که بر اساس آن متقاضی می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد در صورتی که آن متقاضی بتواند نشان دهد که حداقل یک سال در یک موقعیت تمام وقت در کانادا کار کرده است. و امتیاز کافی را بر اساس تحصیلات، سن و توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی یا فرانسوی کسب کنید. زمان رسیدگی به اقامت دائم برای درخواست CEC ده ماه است.
نتیجه‌گیری: متقاضیان تحت تمامی این برنامه‌ها و اعضای خانواده‌شان باید امتحان پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارند و گواهی‌های پلیس دریافت کنند و همچنین نشان دهند که بودجه کافی برای اقامت در کانادا دارند. به وابستگان متقاضیان اصلی وضعیتی مشابه با متقاضی اصلی اعطا می شود. در حالی که این برنامه ها ممکن است برای همه مهاجران ایالات متحده مناسب نباشد، ممکن است برای بسیاری که به دنبال جایگزین هستند مناسب باشند. از آنجایی که کانادا همسایه ایالات متحده است و از بسیاری جهات شبیه به آمریکا است، کانادا ممکن است گزینه دوم عالی برای کسانی باشد که با برنامه های آمریکایی خود مشکل دارند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Andy J. Semotiuk من یک وکیل مهاجرت ایالات متحده و کانادا هستم و به بیش از 10000 مشتری با مشکلات قانونی مختلف کمک کرده ام. من عضو کافه های نیویورک و کالیفرنیا در ایالات متحده و کافه های انتاریو و BC در کانادا هستم. من یک خبرنگار سابق سازمان ملل، یک نویسنده منتشر شده، یک سخنران حرفه ای و کار برای شرکت حقوقی Pace در تورنتو هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط ecokhabari