گوگل در 27 فوریه 2012 تغییر الگوریتمی را به نام رمز ونیز معرفی کرد. این الگوریتم موجب شد که تعداد دفعات نشان دادن ادغام google place در نتایج جست و جوی ارگانیک بیشتر شود. این الگوریتم رتبه بندی نتایج جست و جوی محلی را با تکیه بیشتر بر رتبه بندی نتایج جست و جوی اصلی بهتر می کند. به عبارت دیگر گوگل با ارائه این الگوریتم در حقیقت قوانین حاکم بر چگونگی نمایش مکان های ورودی را در نتایج جست و جوی ارگانیک، تغییر داده است. در این مقاله می کوشیم برای آشنایی بیشتر شما، الگوریتم ونیز را دقیق تر توضیح دهیم.

الگوریتم ونیز چیست؟

الگوریتم ونیز


گوگل اخیرا در حدود 40 الگوریتم تغییراتی ایجاد کرده است. تمرکز اصلی به روز رسانی الگوریتم گوگل ونیز بر نتایج محلی است. در گذشته اگر زمانی که کسی کلمه کلیدی عمومی ای را مانند «آشپزخانه نصب شده» جست و جو می کرد، به احتمال زیاد نقشه google places با برخی از فهرست های محلی به همراه برخی از نتایج ارگانیک استاندارد غیر محلی عمومی در نتیجه به نمایش در می آمد. اما امروزه در نتیجه جست و جو های عمومی نقشه مکان های عمومی و همچنین برخی از نتایج محلی که به صورت فهرست های اصلی ارگانیک در آمده اند، نشان داده می شوند.

گوگل برای این که تشخیص دهد کاربر در چه مکانی مستقر است، از روش هایی استفاده می کند. اگر کاربر مکان پیش فرض خود را در تنظیمات برگزیده جست و جوی خود به درستی تنظیم کند، گوگل را در فهمیدن این موضوع کمک کرده است. گوگل همچنین آدرس IP و تا حدی سابقه جست و جوی گذشته کاربر را برای این کار در نظر می گیرد.

الگوریتم ونیز چه تحولی در دنیای سئو ایجاد کرده است؟

تحول در دنیای سئو


این خبر مهم بر کار دو دسته از افراد این حوزه تاثیرات فراوان گذاشته است. اولا برای صاحبان کسب و کار هایی که حضور فیزیکی در محل دارند، خبر خوبی محسوب می شود؛ زیرا می توانند از عبارات عمومی ای که میان جست و جوگران منطقه شان در گردش است، مطلع شوند. دوما شرکت های بزرگ تری که در سراسر کشور مستقر اند؛ با وجود این که در منطقه کاربر حضور فیزیکی ندارند، نسبت به عبارات عمومی دید همه جانبه تری به دست می آورند.

تمام کسب و کار ها چه به صورت فیزیکی کار کنند و چه به صورت آنلاین باید الگوریتم ونیز را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانند. فرقی هم نمی کند که خرده فروش محلی باشند یا فروشگاهی بزرگ به همراه شعبه هایی در سراسر کشور باشند. برای استفاده از این الگوریتم پیشنهاد می دهیم که ابتدا درمورد جست و جو هایی که با محصول و خدماتتان مرتبط اند و ممکن است این الگوریتم را ایجاد کنند، اطلاعات کسب کنید. همچنین مطمئن شوید که این جست و جو ها عناصر بهینه سازی روی صفحه آن محصولات یا خدمات را به همراه موقعیت مکانی در نظر می گیرند.

این صفحه صفحه اصلی فروشگاه هایی است که تنها در یک شهر یا روستا قرار دارند؛ در حالی که فروشگاه های زنجیره ای در مکان های مختلف باید مقیاس بندی این صفحه را در محلی جداگانه در نظر بگیرند. یکی از مسائل مهمی که در این میان فروشگاه های زنجیره ای باید با آن مواجه شوند، ردیابی نتایج عبارات در مناطق جغرافیایی گوناگون خواهد بود. در این حالت است که می توان دید روش های سئوی استاندارد خارج از سایت در بهبود نتایج ونیز تا چه میزان موثر اند.

الگوریتم ونیز چگونه به کسب و کار های کوچک کمک کرده است؟

کسب و کار های کوچک


به طور کلی پیش از روی کار آمدن الگوریتم ونیز برند های قدرتمند و بزرگ با بودجه های کلان خود و کمپین های سئو پیشرفته ای که در اختیار داشتند، می توانستند رتبه های برتر را برای کلمات کلیدی کم رقابت با ارزش خود به دست بیاورند و نگه دارند. الگوریتم ونیز با کاری که در بهینه سازی درست جست و جوی محلی انجام می دهد، باعث می شود که کسب و کار های کوچک تر و نو پا نیز بتوانند برای کلمه کلیدی هایی که جست و جوی بیشتری دارند، به رقابت بپردازند. با استفاده از این الگوریتم می توان مشاهده کرد که صفحات اصلی شرکت های بزرگ ملی با صفحات بومی سازی شده کسب و کار کوچک تر برای قرار گرفتن در صفحه اول موتور جست و جوی گوگل در حال رقابت اند.

جمع بندی

گوگل در سال 2012 الگوریتم ونیز را به منظور کمک به فروشگاه های محلی، کوچک و تازه تاسیس معرفی کرده است. این الگوریتم بر کسب و کار های محلی تمرکز دارد و با توجه به نتایج جست و جوی اصلی به بهبود رتبه بندی نتایج جست و جوی محلی می پردازد. در این مقاله سعی کردیم این الگوریتم را به همراه تغییراتی که در حوزه سئو سایت ایجاد کرده است، بررسی کنیم.

source

توسط