برای ایجاد انواع کمپین‌ تبلیغاتی اثر بخش، درک کامل از ماهیت تبلیغات ضروری است. تبلیغات ابزاری ضروری برای معرفی و ترویج استفاده از محصولات و خدمات با بهره گیری از تصاویر و متن‌ های جذاب و ترغیب کننده است. در میان دریایی از بهترین تبلیغات جهان ، برجسته شدن و دیده شدن نیازمند خلاقیت و نوآوری است. مواجهه با چالش‌ هایی مانند بررسی میزان تاثیر گذاری تبلیغات و جلب توجه با تمرکز بر جمعیت ‌شناسی مناسب در یک محیط رقابتی، پیچیده است. با توجه به چالش گفته شده در عرصه تبلیغات، تطابق و به روز ماندن همچنان بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا موفقیت امروز ممکن است در آینده تغییر کند و دیگر جوابگو نیاز های به روز شده نباشد. در این نوشته می کوشیم انواع گوناگون بهترین تبلیغات را نام ببریم و درمورد هر یک توضیح دهیم.

انواع مختلف بهترین تبلیغات جهان

بهترین تبلیغات جهان




همان گونه که می دانید تبلیغات انواع مختلف و متعددی دارند. این تبلیغات در رسانه ها و کانال‌ های متنوعی اجرا می شوند و هدف‌ های متفاوتی را برای کسب ‌و کار ها دنبال می کنند. در ادامه هشت نمونه از بهترین تبلیغات جهان را در چند دهه اخیر بررسی می کنیم:

تبلیغات چاپی به نوعی از تبلیغات اشاره دارد که در رسانه ‌های چاپی مانند روزنامه‌ ها، مجلات، بروشور ها، تابلو های تبلیغاتی، پوستر ها و سایر محصولات چاپی انجام می‌ شود. در این نوع تبلیغات، پیام‌ های تبلیغاتی با استفاده از متن، تصاویر گرافیکی و طراحی‌ های مختلف به مخاطبان ارسال می‌ شود تا آن ها را به خرید محصول، استفاده از خدمات یا اقدامی مشخص ترغیب کند. تبلیغات چاپی از دیرباز تا به امروز اولین و مهم ترین ابزار و استراتژی تبلیغاتی کسب ‌و کار ها شمرده می شود. بر اساس گزارش سایت infolinks، اولین تبلیغات چاپی در سال 1472 در انگلستان منتشر شد.

  • تبلیغات از راه پست مستقیم

تبلیغات از راه پست مستقیم به معنای ارسال موضوعات تبلیغاتی به مخاطبان هدف از طریق پست است. این موارد می ‌توانند شامل کارت‌ های پستی، بروشور ها، کاتالوگ‌ ها و نامه ‌های تبلیغاتی شوند. از میان انواع روش های تبلیغاتی این روش در قدیم یکی از بهترین تبلیغات جهان و ابزاری موثر در تبلیغات تجاری به‌ خصوص برای ایجاد تعامل مستقیم با مخاطبان است.

تبلیغات پستی مستقیم که به آن “Direct Mail Advertising” می گویند، به سال 1835 باز می‌ گردد. زمانی که جامعه ضد برده‌ داری آمریکا اقدام به ارسال اعلامیه های چاپی به رهبران مذهبی و اجتماعی مناطق جنوبی کرد.

بهترین تبلیغات جهان2




  • تبلیغات رادیویی

تبلیغات رادیویی روشی است که در آن  پیام‌ های تبلیغاتی به مخاطبان از طریق ایستگاه ‌های رادیویی منتقل می شود. اولین تبليغ رادیویی در سال ۱۹۲۰ در آمریکا پخش شد. از جمله مزایای این نوع تبلیغات می ‌توان به وسعت دسترسی به مخاطبان به عنوان یکی از بهترین تبلیغات جهان اشاره کرد.

  • تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی به شکل ارسال پیام ‌های تبلیغاتی به تماشاگران از طریق شبکه‌ ها و کانال‌ های تلویزیونی صورت می گیرد. در این روش، تبلیغ‌ دهنده تبلیغ خود را ایجاد می ‌کند و به شبکه یا کانال تلویزیونی می‌ فرستد تا آن را در زمان ‌های تعیین‌ شده در برنامه ‌ها پخش کنند. اولین تبلیغات تلویزیونی در دهه ۱۹۴۰ با موضوعاتی مانند غذا، اسباب بازی، فروشگاه ها و … پخش شد.

تبلیغات تلویزیونی از انواع مختلفی که شامل تبلیغ‌ های کوتاه (۱۵ ثانیه ای یا ۳۰ ثانیه ای) یا تبلیغات بلند تر با محتوای داستانی و گاها هنری می شود، تشکیل می شوند. تبلیغات تلویزیونی در میان بهترین تبلیغات جهان ، همچنان سردمدار است.

  • تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به ارسال پیام ‌های تبلیغاتی به مخاطبان از طریق فضای مجازی و وب‌ سایت ‌ها اختصاص دارد. این نوع تبلیغات انواع مختلفی از تبلیغات را مانند بنر ها، تبلیغات نمایشی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات محتوایی و تبلیغات رویداد ها، در بر می گیرد که اولین بار در سال ۱۹۹۰ شکل گرفت. تبلیغ‌ دهندگان می ‌توانند تبلیغات خود را در وب ‌سایت‌ ها، برنامه ‌ها و شبکه‌ های اجتماعی، موتور های جستجو و ایمیل‌ ها قرار دهند. آن ها با استفاده از ابزار های تجزیه و تحلیل دقیق می ‌توانند بازخورد های مرتبط با تبلیغات خود را رصد کنند و استراتژی‌ های بهینه را تنظیم نمایند.

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی به ارسال پیام ‌های تبلیغاتی به کاربران این پلتفرم‌ ها می ‌پردازند. در این نوع تبلیغات، تبلیغ‌ دهندگان می ‌توانند با استفاده از اطلاعات موجود در پروفایل ‌ها و رفتار های کاربران، تبلیغات خود را به سمت مخاطبان مشخص و مد نظر خود هدایت کنند. بهره گیری از این تبلیغات در سال 2000، زمانی که شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین، یوتوب، توییتر، اینستاگرام و… شکل گرفتند، رواج یافت.

این تبلیغات می ‌توانند شامل تبلیغات متنی، تصویری، ویدئویی و حتی تبلیغات تعاملی مانند نظرسنجی ‌ها یا مسابقات باشند. تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی مزایایی از قبیل دسترسی به مخاطبان مورد نظر، افزایش تعامل با مخاطبان و امکان تنظیم بودجه‌ های تبلیغاتی انعطاف‌ پذیر را دارند و بدیهی است که یکی از پر کاربرد ترین و بهترین تبلیغات جهان هستند.

بهترین تبلیغات جهان3




  • تبلیغات موبایل

موبایل مارکتینگ به ارسال پیام‌ های تبلیغاتی یا تبلیغات به کاربران از طریق دستگاه ‌های موبایل گفته می شود. این نوع تبلیغات شامل انواعی از فرمت‌ ها مانند پیام‌ های متنی، تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات درون برنامه‌ ای موبایل و وب ‌سایت‌ های موبایل است که در اوایل سال ۲۰۰۰ روی کار آمدند.

تبلیغ‌ دهندگان می ‌توانند از اطلاعات موجود در دستگاه ‌های موبایل کاربران بهره ‌برداری کنند تا تبلیغات را به طور دقیق به مخاطبان مد نظر ارسال کنند. این اطلاعات می ‌تواند موقعیت جغرافیایی، سابقه خرید، علایق و ترجیحات کاربران باشد. با این اطلاعات، تبلیغ‌ دهندگان می‌ توانند تبلیغات را به شکلی شخصی‌ سازی کنند که برای کاربران جذاب تر و مفید تر باشد.

  • تبلیغات پادکست

تبلیغات پادکس در دهه 2000، زمانی که دستگاه های ipod  وmp3 player  وارد بازار شدند، شکل گرفتند. تبلیغات پادکست با ارسال پیام ‌های تبلیغاتی یا تبلیغات در قالب صدا از طریق پادکست ‌ها مشخص می شود. در این روش، تبلیغ ‌دهندگان می ‌توانند تبلیغات خود را در برنامه ‌های پادکستی قرار دهند و از محتوای صوتی برای جلب توجه و تبلیغ محصولات، خدمات یا برند خود استفاده کنند. این نوع از تبلیغات یکی دیگر از بهترین تبلیغات جهان است و می تواند در معرفی و فروش محصولات بسیار مثمر ثمر واقع شود.

جمع بندی

در این مقاله به ۸ مورد از بهترین تبلیغات جهان پرداختیم. این تبلیغات با استفاده از خلاقیت و ارتباط عمیق با مخاطبان، توانسته‌ اند اندیشه ‌های پویا را با پیام‌ های قدرتمند تلفیق کنند. این تبلیغات معمولا از راه قصه پردازی یا تصاویر جذاب توانسته ‌اند به جذب مخاطبان اقدام کنند. همچنین بهره ‌برداری از روزمرگی ‌ها و موضوعات اجتماعی مهم نیز نقش مهمی در خلق تبلیغات موثر داشته است. تبلیغات ذکر شده به وسیله افزایش ارتباط برند با ارزش ‌های مشتریان و ایجاد تجربه ‌های متفاوت، موفق به ایجاد ارتباطی عمیق و همیشگی با مخاطبان شده‌ اند.

 

source

توسط