این روزها حتی بازار خودروی آمریکا که تا همین چند سال پییش، عاشق سینه چاک پیکاپ های فول‌‎سایز و بزرگ آمریکایی بودند، روی بسیار خوشی به پیکاپ‌های جمع‌وجوری نظیر هیوندای سانتاکروز و فورد موریک نشان می‌دهد و همین، حاکی از تغییر ذایقه محسوسی است که خریداران پیکاپ‌ها به سمت گزینه‌های جمع‌وجور تر و اقتصادی‌تر از نمونه‌های فول‌سایز و یا حتی میدسایز داشته‌اند.

پیکاپ کامپکت الکتریکی تویوتا EPU، پیش‌نمایش برادر کوچکتر هایلوکس

با این توضیحات، بی‌دلیل نیست وسوسه حضور در بازار بکر پیکاپ های جمع‌وجور، به دل تویوتا نیز افتاده. این خودروساز ژاپنی تصمیم دارد پیکاپ کامپکتی به بازار عرضه کند که یک رده ابعادی و قیمتی، پایین‌تر از هایلوکس قرار می‌گیرد. پیش‌نمایش این پیکاپ کامپکت را نیز می‌توانید در خودروی مفهومی جدیدی که تویوتا با نام EPU Concept در موتورشوی توکیو به نمایش عموم می‌گذارد، ببینید.

پیکاپ کامپکت الکتریکی تویوتا EPU، پیش‌نمایش برادر کوچکتر هایلوکس

البته EPU، یک پیکاپ الکتریکی است و از نظر طراحی هم ویژگی‌های ظاهری منحصربفردی دارد. با این حال اما ظاهر خودرو، و حتی طراحی داخلی آن، بسیار نزدیک به نمونه تولیدی یک پیکاپ جدید در رده ابعادی کامپکت جلوه می‌کند و بعید نیست طی ماه های آتی، یا در اوایل 2024، تویوتا نمونه آماده برای تولید آن را برای بازارهای هدف خود، معرفی کند.

به نظر شما یک پیکاپ جمع‌وجور با نشان تویوتا می‌تواند محبوبیت و مقبولیتی که هایلوکس طی دهه های گذشته به دست آورده را کسب کند؟

انتهای پیام

source

توسط