به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بهرام گلستانی با بیان این‌که امیدواریم حرفه‌مندان حوزه املاک با بهره‌گیری از آموزشهای نوین، نسبت به توسعه شغل بنگاه‌داری و ارایه خدمات تخصصی در حوزه املاک اقدام کنند، اظهار کرد: در زمان حاضر افراد بسیار توانمندی در حوزه املاک مشغول به فعالیت هستند. آموزش این افراد از طریق روشهای مختلف آموزشی، باعث می‌شود بروز خطا در زمان امضای قراردادها نزدیک به صفر شود که همین امر می‌تواند زمینه‌ساز خریدی امن در حوزه املاک برای مردم باشد.
وی افرود: نیاز اول و مهم مشاوران املاک از آگهی املاک شروع می‌شود و آنها  برای کسب اطلاع از آگهی املاک معمولا وارد برخی سایت‌ها می‌شوند.
علیرضا تفرشی، مدرس دانشگاه نیز گفت: در سال های اخیر مطالعات موسسه گالوپ نشان می‌دهد سازمان‌ها به جای تمرکز روی نقاط ضعف افراد می‌بایستی تمرکز خود را روی شناسایی نقاط قوت و مدیریت نقاط کور یا ضعف کنند و نگاه سنتی به نقاط ضعف کمرنگ شده است و در دنیا سازمان ها، دانشگاه ها و مدارس نقاط قوت در حال شکل گیری است و تحول بنیادی در این حوزه در حال شکل گیری است.
وی با اشاره به ویژگی‌های ضروری افراد در صنعت املاک ادامه داد: ویژگی‌ها، رغبت‌ها، دانش، مهارت و استعدادها از جمله سرفصلهای ضروری است که افراد شاغل در حرفه املاک می‌بایست به آن مجهز باشند.
وی تاکید کرد: صداقت، تحمل استرس و تاب آوری، ابتکارعمل، دارا بودن روحیه رقابتی در انجام امور و رغبت قراردادی ازجمله شاخصه‌های مهم مربوط به مشخصه ویژگی‌های افراد شاغل درصنعت املاک است.
تفرشی ادامه داد: در حوزه دانش مقوله‌های مشتری مداری که شاخصه آن تسلط برعلم رفتارشناسی است، قوی بودن در حوزه فروش و بازاریابی، تسلط بر امور حقوقی و قراردادها، کسب اطلاعات عمیق مربوطه و همچنین تسلط بر فناورهای مرتبط ازجمه مهمترین مصادیق مربوط به دانشی است که مشاوران باید آن را دارا باشند.
وی همچنین به مهارتهای لازم برای مشاوران املاک نیزاشاره و اظهار کرد: شنونده فعال بودن، فن بیان و قدرت کلام، مذاکره کننده موثر، دارای قدرت هماهنگی و سازماندهی و آگاهی اجتماعی نیز از جمله مهارتهای لازم برای بنگاه‌داران است.
استاد دانشگاه تاکید کرد: گردآوردند بودن (توانایی جمع آوری اطلاعات)، جستجوگری(جستجوی دایم دراین صنعت برای استخراج جدیدترین اتفاقات صورت گرفته)،استعداد ارزش گذاری (توان ارزش گذاری برروی املاک)،جذابیت(جذابیت کلامی)،قدرت راهبردی،آینده نگری(قدرت تخمین آینده املاک ازجهات مختلف)، متمرکز بودن درکاراملاک،مسوولیت پذیری، منضبط بودن، رقابت جو، دارای قدرت تحلیل گری، گذشته نگربودن، دارای قدرت سازماندهی ازجمله شاخص ترین استعدادهای ضروری برای حضور در صنعت املاک است.
علی محمدی، مدرس حوزه بازاریابی تلفنی نیز با تشریح مراحل کلی فروش و بازاریابی تلفنی موفق گفت: ارایه و معرفی محصول، گوش دادن به مخاطب، وادار کردن مخاطب به گفت‌وگو از طریق طرح پرسش‌های فروش و همچنین رفتارشناسی و شناخت شخصیت افراد بر اساس مدلهای معروف علمی از جمله شاخص ترین راهکارهای انجام بازاریابی تلفنی موفق است.
وی تاکید کرد: اساسا بازاریابی تلفنی نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده با بهره گیری از ابزارتلفن اقدام به بازاریابی می کند.هدف از بازاریابی تلفنی برقراری ارتباط با مشتری و ارایه اطلاعات لازم است که در نهایت می بایست به گرفتن وقت ملاقات حضوری از مشتری و نهایتا فروش محصول ختم شود.
انتهای پیام/

source

توسط ecokhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *